دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسسه نهج البلاغه

حوزه/ حجت الاسلام بیگی از برگزاری کنگره امام علی(ع) با محوریت انسان تراز نهج البلاغه با موضوع «سلامت معنوی در نهج البلاغه»  در ۱۳ رجب مصادف با ولادت امیرالمومنین و با همکاری حوزه علمیه اصفهان و دانشگاه های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی، امروز در جلسه هم اندیشی کنگره امام علی(ع) که با محوریت انسان تراز نهج البلاغه و با موضوع «سلامت معنوی در نهج البلاغه» برگزار شد، اظهار کرد: موسسه نهج البلاغه به عنوان یک موسسه علمی در سطح کشور مطرح بوده و امید است که این موسسه بتواند به امر نشر معارف علوی و اهل بیت در سطوح مختلف جامعه بپردازد.

وی با اشاره به تشنگی بسیار زیادی که در جامعه ایرانی و جهانی نسبت به کسب معارف اهل بیت و علوی وجود دارد، اگر این تشنگی به طرز صحیح رفع نشود، جایگزین های متعددی جای نهج‌البلاغه را خواهد گرفت.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به ارزش های والای نهج البلاغه از کلام بزرگان دینی چون رهبر معظم انقلاب و آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: امروز برای غربت و مظلومیت کلام امیر المومنین باید گریست.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بر این اساس اصفهان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب شده است، لذا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  کنگره امام علی(ع) در سال ۱۴۰۰ با محوریت انسان در تراز نهج البلاغه  به میزبانی اصفهان  و همکاری موسسه نهج البلاغه اصفهان برگزار می شود.  

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این کنگره یک گام موثری برای تبیین ونشر معارف اهل بیت خاصه نهج البلاغه برداریم، چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگری به معارف نهج البلاغه احتیاج داریم.

مدیر مؤسسه نهج البلاغه استان اصفهان اذعان کرد: همچنین با توجه به فرمایش علامه جعفری، نهج البلاغه برای اداره یک جامعه مطلوب هیچ چیز کم ندارد.

وی متذکر شد: کنگره امام علی(ع) با محوریت انسان تراز نهج البلاغه با موضوع «سلامت معنوی در نهج البلاغه» در ۱۳ رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین و با همکاری حوزه علمیه اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن، انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران، موسسه نهج البلاغه اصفهان و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان و با همکاری علمی دانشگاه های نجف، کربلا و کوفه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ای بابا ما نفهمیدیم پایتخت نهج البلاغه کاشان هست یا اصفهان؟!!!