جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از بین این همه جوان جامعه، شما عزیزان گلچین شده اید و امام زمان (عج) شما را به خیمه خود دعوت کرده است که یاریگرش باشید و این افتخار کمی نیست. لذا در دوران طلبگی یاد بگیرد که چه وظایفی بر عهده دارید و برای انجام این تکلیف تمام اراده و تلاش خود را در این مسیر صرف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه علمیه کردستان امروز در مراسم طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه شهرستان قروه برگزار شد، در جمع طلاب جدیدالورود اظهار داشت: دوره میثاق طلبگی یکه دوره کوتاه مدت برای آشنایی با آداب طلبگی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسی که می خواهد مسئولیتی را به عهده بگیرد اول باید نسبت به این مسئولیت آگاهی داشته باشد؛ زیرا کسی که بدون آگاهی کار بزرگی را بر عهده گیرید شاید در وسط راه نتواند از عهده آن کار بربیاید، لذا دوره میثاق یک دوره آشنایی با سیره طلبگی است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تاکید کرد: کسی که می خواهد وارد حوزه علمیه شود و لباس سربازی امام زمان (عج) را بپوشد لازم است بداند چه وظایفی را باید داشته باشد و از آنها آگاه باشد؟ بنابراین برگزاری دوره میثاق طلبگی برای این است که شما را با این مسئولیت آشنا سازد.

این استاد حوزه علمیه کردستان تاکید کرد: بحث عالم شدن، سرباز امام (عج) زمان شدن یک مسئولیت بسیار خطیر است. کسی که عالم دین است در آیات و روایات متعدد با تمجید از وی یاد شده و ارزش آموختن علوم دینی و ارزش عالم شدن به خوبی در دین تبیین شده است و شما در همین مسیر وارد شده اید و رسالتی بر عهده گرفته اید که از سنخ ولایت پیامبر و ائمه اطهار است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود افزود: کسانی که نیاز به ولایت دارند دست آنان را بگیرد و مربی انسان ها باشید تا انسان هایی مومن و متعبد پرورش یابند، لذا این چنین شخصی مسیر انبیا الهی را را می رود.

وی افزود: آیا می دانید شما در چه مسیر با ارزشی قدم برداشته اید؟پیامبر(ص) می فرمایند کسی که عالم شد در محضر او بودن برتر از حضور در تشییع جنازه هزار شهید که در جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: پیامبر(ص) در جایی دیگر می فرمایند: یک نظر بر انسان عالم بهتر از عبادت یک سال است که در آن سال شما روزهایش را روزه بگیرید و شبهایش را تا صبح عبادت کنید.

این استاد حوزوی افزود: پس ما باید ارزش خودمان را بدانیم، این مسیری را که انتخاب کرده ایم بدانیم مسیر انسان های بزرگ است و اگر تلاش کنیم و زحمت بکشیم بدون شک به نتیجه می رسیم و لاجرم در آینده علمای بزرگ در بین شما رشد خواهند کرد و این امر دور از ذهن نیست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: رسالتی که بر عهده عالم گذاشته باید به سرانجام رسد، بنابراین از امروزی که دوره میثاق طلبگی شروع شده باید عزم ها را جزم کرد و اراده ها را قوی کرد، خیلی می آیند تا شما را ناامید کنند. محکم و با اراده بگویید برای سربازی امام زمان (عج) آمده ام.

وی ادامه داد: در دوره ای که امام عصر نیاز به یاری توی جوان دارد یاریش کنید و کسی که مخالف اوست مستحکم در مقابل او قرار بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اضافه کرد: از بین این همه جوان جامعه ما، شما عزیزان گلچین شده اید و امام زمان (عج) شما را به خیمه خود دعوت کرده است که یاریگرش باشید و این افتخار کمی نیست. لذا در دوران طلبگی یاد بگیرد که چه وظایفی بر عهده دارید و برای انجام این تکلیف تمام اراده و تلاش خود را در این مسیر صرف کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: دل امام زمان (عج) را نسبت به خودمان راضی کنیم و آن زمان لذت طلبگی را به خوبی احساس می کنیم و در تاریخ علمایی داشته ایم که مورد توجه ویژه امام زمان (عج) بوده اند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha