شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مهدی

حوزه/ پویش ملی جوانترین امام همزمان با شهادت امام جواد علیه السلام در آستان مقدس امام زاده سید مظفر(ع) بندرعباس شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، ویژه برنامه "جوانترین امام" همزمان با شهادت نهمین اختر تابناک، امامت و ولایت حضرت جواد الائمه(ع) در صحن مقدس امام زاده سید مظفر بندرعباس برگزار شد.

ویژه برنامه "جوان ترین امام" اقامه عزای اهل بیت علیهم السلام است که توسط جوانان امام رضایی کشور همزمان با کل کشور در شهر بندرعباس نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی یادگاری از وعاظ آستان قدس رضوی به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی، شبکه جوانان رضوی استان هرمزگان و جامعه ایمانی مشعر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی یادگاری، در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد علیه السلام اظهارداشت: اگر ما بخواهیم نظر کنیم به جلوه های جود ابن الرضا علیه السلام خواهیم دید که درس های بسیاری در آن نهفته است و ما به دنبال این هستیم که انسان جواد را از دیدگاه اهل بیت(ع) بشناسیم.

وی افزود: از نشانه های انسان اهل جود این است که آنچه را که برای خود، اهل و عیال و خویشانش می پسندند عینا  همان را و حتی یک مرحله بهتر از آن را  برای دیگران نیز می پسند.

حجت الاسلام و المسلمین یادگاری تاکید کرد: معیار اول انسان جواد این است که خودش به کم قانع می شود اما آنچه را که بهتر است برای دیگران می پسندد، جان عالمی به فدای امیرالمومنین(علیه السلام) با غلامش به بازار می رفت و پیراهن اشرافی و گران قیمت را برای غلامش می خرید و پیراهنی که معمولی بود را برای خود می خرید و این شاخصه اول جواد بودن است.

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: جود با کرم یک تفاوت عمده دارد و تفاوت عمده انسان جواد با کریم در این است که کریم از هر آنچه خود استفاده می کند به دیگران نیز می بخشد اما جواد یک مرحله بالاتر از آنچه برای خود دارد برای دیگران بذل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین یادگاری تصریح کرد: دومین شاخصه انسان جواد این است که در برابر اسائه ادب تقابل نمی کند و به دنبال تلافی جویی نیست؛ امام رضا علیه السلام در دستور العملی که برای جناب عبدالعظیم حسنی نوشتند فرموده اند: من قسم خورده ام عده ای از اهل ایمان را نفرین کنم که بدون دین وارد محشر شوند و آن ها کسانی هستند که به دنبال آتو گرفتن از برادر و خواهر مومن خود است تا در روزی دیگر آبروی او را ببرد و از او انتقام بگیرد.

وی بیان کرد: جلودی سرکرده کسانی بود که با اراذل و اوباش به در خانه امام صادق علیه السلام می ریختند و امام و اهل بیتش را اذیت می کردند؛ مدتی گذشت و در زمان مامون جلودی حرفی بر علیه مامون زد و مامون خوشش نیامد و دستور داد او را دستگیر کنند.

یادگاری ادامه داد: در مجلس مامون امام رضا علیه السلام آرام بدون اینکه کسی متوجه شود به مامون گفت که بخاطر من از جلودی بگذر چرا که او حقی برگردن ما دارد؛ مامون متعجب شد و علت را جویا شد که توجه به آن جالب است؛ امام(ع) در یکی از شبها جلودی و یارانش در خانه امام صادق(ع) ازدحام کرده بودند که امام بیرون آمد و به او فرمود: من هر چه پول در خانه دارم برای تو میاورم و با تو به دارالعماره هم می آیم اما تو امشب سر و صدا نکن چرا که زن و بچه در خانه هستند و می ترسند و جلودی پول ها را گرفت و امام را به دارالعماره بود و به همین حد به حرف جد ما گوش داد پس به گردن ما حق دارد.

وی تاکید کرد: این ها یعنی جود؛ اهل کرم هر چه دارند به سائلی که به آن ها مراجعه می کند می بخشند اما اهل جود خودشان به دنبال سائل می روند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha