پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مصاحبه با حجت السلام والمسلمین عبداللهی

حوزه/ حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی گفت: در دو سال اخیر با لطف همه افراد دغدغه مند توانسته ایم در حدود ۲۰۰۰ طلبه-معلم پرورش دهیم؛ این درحالی است که کل طلبه-معلم های بعد از انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش تا قبل این فقط به حدود ۲ تا ۳ برابر این عدد می رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه علمیه قم صبح امروز در نشست با سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه مجموعه ای بین نهادهای دولت و حوزه علمیه است که راه اندازی آن کار دشواری بود؛ البته با کمک ها و حمایت هایی که از بزرگان گرفته شد این مسیر سهل الوصول گشت.
حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: اولین دوره پذیرش این مرکز به عنوان ماده بیست و هشتی ها شامل ۵۰۰ نفر بوده است.
وی گفت: این ۵۰۰ نفر پس از گذراندن دوره حرفه ای خود در این مرکز حاضر به کارگیری شده و در حال فعالیت در مدارس آموزش و پرورش می باشند؛ از بین این ۵۰۰ نفر ۲۲۰ نفر خانم ها و مابقی از آقایان هستند.
مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه تصریح کرد: ما تاکنون به چند استان با هدف ارتباط گیری با فارغ التحصیلان اولین دوره تربیت معلم این مرکز سفر کرده و نشست هایی با آنان داشته ایم.
وی با اشاره به پذیرش جدید مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه افزود: در این دوره که با برگزاری سه دوره آزمون آمادگی برای آزمون اصلی دانشگاه فرهنگیان همراه بود توانستیم تعداد قبولی ها را از ۵۰۰ به ۱۵۰۰ نفر ارتقاء دهیم.
حجت الاسلام عبداللهی بیان داشت: در این دو سال با لطف همه افراد دغدغه مند این حوزه توانسته ایم در حدود ۲۰۰۰ طلبه-معلم پرورش دهیم؛ این درحالی است که کل طلبه-معلم های بعد از انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش تا قبل این به حدود ۲ تا ۳ برابر این عدد می رسید.
وی گفت: ما به دنبال افزایش کیفیت مهارت آموزی داوطلبان مرکز و غنی سازی سرفصل های درسی هستیم و برنامه های مختلفی در این راستا طراحی نموده ایم.
مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه اظهار کرد: پس از پیگیری های مختلف توانستیم مجوز ارتقاء این مرکز را اخذ نماییم؛ البته این کار با سختی ها و مانع تراشی های مختلفی در مسیر همراه بود.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر این جذب طلبه معلمان از طریق ماده ۲۸ صورت می گیرد گفت: به زودی با برطرف شدن موانع ۵ رشته تخصصی تربیت دبیری در این مرکز دائر خواهد شد.

وی افزود: به منظور انجام پژوهش های واسط و تبدیل اندیشه های اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت به اسناد عملیاتی کارآمد برای نظام، دفتر مطالعات تربیت اسلامی با ظرفیت  ۴ گروه پژوهشی در اینجا در حال فعالیت است.
حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به تولیدات پژوهشی مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه گفت: دو مجله علمی با عناوین «تربیت معلم تراز» و «آموزش و پرورش و تربیت متعالی» را تاکنون راه اندازی و سیر مراحل اخذ مجوز آنها طی و در حال انتشار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha