جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان، گفت: حجاب یک حکم شرعی است و حکم شرعی بر اساس مصالحی که در آن وجود دارد وضع شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، در همایش ندای فطرت که به مناسبت روز عفاف و حجاب و گرامیداشت قیام مسجد گوهر شاد در سالن همایش شهید بسطامی سپاه قائم عج استان سمنان برگزار شد گفت: حجاب یک حکم شرعی است و معنا ندارد که در حکم شرعی اجباری بودن را مطرح کنیم بلکه باید آن را به عنوان تکلیف الهی برای بانوان بدانیم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: اصلا احکام شرعی بر اساس مصالحی که در آن وجود دارد وضع شده است.

وی گفت: رعایت حجاب شرعی و حل مشکل حجاب و پوشش در کشور ما حل شدنی است و بهترین راه برای گسترش آن گفت و گوی صمیمی با دختران جوان و صحبت دوستانه با آنها است.

حجاب نقطه تقابل ما و دشمنان اسلام است

همچنین حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله کلیدی است گفت: حجاب نقطه تقابل ما و دشمنان ماست.

وی تصریح کرد: حجاب مرتبط با مسئله خانواده بوده و این مسئله مهم مورد هدف دشمنان قرار گرفته و دشمنان غربی می‌خواهند زن را از خانه و خانواده جدا کنند.

فرمانده سپاه استان سمنان افزود: غرب برای جدایی زن از خانواده مسئله تساوی حقوق بین مرد و زن را مطرح می‌کند، ولی خواستگاه این حرف زن تبدیل به کالا شده است.

وی گفت: آزادی به معنای بی بند و باری تبعاتی دارد که امروزه ما در غرب شاهد برخی از این ها بوده ایم مثل ازدواج با حیوانات و قانونی شدن ازدواج هم جنس و غیره در حالی که زن در اسلام دارای کرامت است و اسلام هم کرامت زن را می‌خواهد؛ بنابراین پوشش زن حافظ کرامت زن است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha