جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل بهزیستی استان قم

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: قدردان حمایت‌های بی‌دریغ مراجع عظام تقلید و علما از مددجویان بهزیستی هستیم که همواره مایه دلگرمی ما هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی پهلوانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت حضوری و همچنین مجازی برگزار شد، با اشاره به هفته بهزیستی اظهار داشت: در ابتدا باید از حمایت‌های بی‌دریغ مراجع عظام، دفاتر علما، خیرین و شرکای اجتماعی، مؤسسات و مراکز غیردولتی و کارکنان خدوم بهزیستی تقدیر و تشکر کنم.

وی شعار امسال هفته بهزیستی را هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده را موردتوجه قرارداد و افزود: در واقع بر اساس شعار امسال هدف ما در همان حلقه اول که خانواده و محله است باید مشخص و عملیاتی شود.

پهلوانی به شیوع بیماری کرونا در کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: در همان روزهای اولی که ویروس کرونا وارد کشورمان شد با آمادگی کامل وارد عمل شدیم و تمامی مراکز تحت پوشش را مجهز کرده و پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت کردیم.

وی تاکید کرد: با شیوع واکسیناسیون افراد مسن و همچنین گروه‌های پرخطر نیز بهزیستی قم با معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی همکاری‌های لازم را انجام داد به‌طوری‌که از همان مرحله اول این گروه‌ها واکسن خودشان را دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: در بین تمام افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند هیچ فوتی نداشتیم به‌طوری‌که تمام افرادی که واکسن دریافت کردند در سلامت کامل هستند.

وی به اقدامات این سازمان در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: نگهداری از ۶ هزار فرد سالمند، معلول و بیمار، پرداخت شهریه دانشگاه ۲۷۶ معلول، جذب بیش از ۵ میلیارد تومان جلب مشارکت، کمک به احداث واحد مسکونی برای ۴۰ نفر، ساماندهی حدود ۵۰۰ کودک کار، ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از ۱۱ هزار نفر، ارائه مشاوره رایگان از طریق ۱۴۸۰ به بیش از ۲۵ هزار نفر، ارائه ۱۴ هزار مشاوره حضوری، غربالگری شنوایی بیش از ۱۶ هزار نفر، ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناختی به ۳۰ هزار نفر از جمله اقدامات بهزیستی در یک سال گذشته بوده است.

پهلوانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ پرونده درخواست فرزند خوانندگی تشکیل شده است، ابراز داشت: در سال گذشته ۲۶ فرزند به فرزندخواندگی به خانواده‌ها تحویل داده شد.

وی به میزان مستمری‌ها نیز اشاره کرد و افزود: مستمری‌ها چندبرابر شد اما هنوز این مستمری‌ها ناچیز است و باید برای افزایش آن در آینده چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم طرح مراکز مثبت زندگی را نیز مهم برشمرد و بیان داشت: در سال گذشته ۲۴ مرکز مثبت زندگی در استان دایر شد که در آنها هشت هزار پرونده الکترونیکی برای ارائه خدمات بهتر به‌صورت محله محور تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha