سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق

حوزه/ دبیرکل جنبش گردان های (عصائب) اهل الحق عراق در پی فاجعه آتش سوزی بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) در استان ذی قار از دولت عراق به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق در پی فاجعه آتش سوزی بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) در استان ذی قار از دولت عراق به شدت انتقاد کرد.

وی در بیانیه ای اشاره کرد: در راستای برائت ذمه در برابر خداوند، تاریخ و ملت از تمامی نمایندگان شریف می خواهم مصطفی الکاظمی و دولت کنونی را در رابطه با پرونده های زیر استیضاح کنند.

شیخ خزعلی پرونده اول را کوتاهی در اداره امور دولتی و امور بهداشتی دانست و گفت: این مسئله به قربانی شدن ده ها عراقی در آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) در ناصریه و قبل از آن بیمارستان الخطیب بغداد منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده دوم شکست دولت در مسئله اقتصاد است، افزود: این امر منجر به گرانی در امور معیشتی و سخت شدن زندگی برای میلیون ها شهروند کم درآمد شده است.

دبیرکل گردان های اهل الحق پرونده سوم را تخلف در توافق های سیاسی به خاطر منافع شخصی برشمرد که در پی آن مبالغ بزرگی از اموال ملت تحویل اقلیم کردستان داده شد، در حالی این مسئله خلاف قانون بودجه ۲۰۲۱ بود که توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود.

شیخ خزعلی در خصوص پرونده چهارم گفت: دولت در خصوص خدمات عمومی به ویژه مسئله برق به دلیل تسلیم در برابر دولت آمریکا و عدم بستن قرار داد با شرکت آلمانی "زیمنس" موفق عمل نکرد و ناکام ماند و علی رغم وجود مقدار زیادی از انرژی تولید شده، به دلیل عدم پیگیری مشکلات برق رسانی در انتقال و توزیع، با شکست مواجه شد.

وی پرونده پنجم را تخلف دولت در خصوص مصوبه مجلس نمایندگان مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از حادثه ترور فرماندهان شهید دانست.

دبیرکل گردان اهل الحق در بخش دیگر بیانیه خود تصریح کرد: ما به اعضای مجلس نمایندگان خوشبین هستیم که به وظیفه شرعی خود در برابر خداوند متعال و وظیفه قانونی خود در برابر قسمی که یاد کرده اند و وظیفه تاریخی خود که ملت از آن انتظار دارند، عمل می کنند.

شیخ خزعلی تأکید کرد: اگر نخست وزیر از حضور در مجلس طفره برود یا کسانی که از تداوم دولت سود می برند، مانع انجام این اقدام شوند، در این صورت این ملت است که حرف آخر را می زند.  ما پیشتر نسبت به انقلاب مردم گرسنه هشدار دادیم و اکنون با صراحت نسبت به انقلاب تمامی عراقی ها در صورت تداوم عملکرد نارکارآمد این دولت، هشدار می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha