جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات عراق

حوزه/ سعد السعدی عضو جنبش گردان های اهل الحق عراق، امارات را بازیگر اصلی در تقلب انتخابات مجلس نمایندگان عراق توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سعد السعدی عضو دفتر سیاسی جنبش گردان های اهل الحق عراق، امارات را بازیگر اصلی در تقلب انتخابات مجلس نمایندگان عراق توصیف کرد و افزود: کمیساریای انتخابات به وعده های خود عمل نکرد.

وی با بیان اینکه دستکاری در انتخابات حتی در کشورهای بزرگ امکان پذیر است و عراق در معرض آن قرار دارد، گفت: امارات در تقلب در انتخابات و پروژه هدف قرار دادن نیرو های ملّی نقش اساسی دارد.

عضو گردان اهل الحق با تأکید بر اینکه کمیساریای انتخابات در عمل وعده خود، تخلف کرده است، بیان داشت: انتخابات اخیر یکی از بدترین انتخابات در تاریخ روند سیاسی عراق به شمار می رود.

وی تصریح کرد: فرستاده سازمان ملل متحد از تخلف آشکاری که در انتخابات انجام شد و تشخیص داده شد، چشم پوشی کرد. همچنین عدم صراحت کمیساریا در اعلام نتایج کامل، شبهات زیادی را ایجاد می کند.

السعدی در پایان به اشاره به اینکه ائتلاف فتح حدود ۱۰۷ مورد شکایت به همراه مستند و شواهد کافی ارائه داده است، گفت: کمیساریای انتخابات در برابر آزمایش بسیار سختی است و باید حُسن نیت خود را ثابت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha