شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عراق

حوزه/ قاسم سلمان العبودی گفت: تقلب بزرگ عبارت است از وجود خروجی گیرنده های دیجیتال شمارش و مرتب سازی الکترونیکی رای ها در خارج از عراق، به ویژه در کشور امارات متحده عربی است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از بیانیه چارچوب هماهنگ‌کننده احزاب شیعی عراق در اعتراض به کمیساریای عالی انتخابات این کشور، رئیس ائتلاف الفتح عراق بیانیه‌ای در ارتباط با نتایج انتخابات صادر کرد. رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد: «به هر قیمتی که شده، ما این نتایج ساختگی را نمی‌پذیریم و از آرای نامزدهای خود و رأی‌دهندگانمان با تمام قدرت دفاع خواهیم کرد.»

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با "قاسم سلمان العبودی " کارشناس عراقی به گفت و گو پرداخته است.

قاسم سلمان العبودی کارشناس عراق با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور و مطرح شدن موضوع تقلب در گفت وگو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: من در بیشتر شبکه های تلوزیونی یک روز قبل از انتخابات گفتم که عملیات تقلب بزرگ در این انتخابات پارلمانی در جریان است  و سند آن در آرشیو تمام شبکه هایی که مهمان آن ها بودم موجود است.

وی ادامه داد: این تقلب بزرگ عبارت است از وجود خروجی گیرنده های دیجیتال شمارش و مرتب سازی الکترونیکی رای ها در خارج از عراق، به ویژه در کشور امارات متحده عربی است .

رد پای امارات و رژیم صهیونیستی در انتخابات پارلمانی عراق

وی در این باره تصریح کرد: امارات متحده عربی که از سازشکاران با رژیم صهیونیستی است، تحت فشار سفارت آمریکا در بغداد، این عملیات را بر عهده گرفته و ما آن را اصلا بعید نمی بینیم که هکرهای اسرائیلی برای تغییر نتایج انتخابات شمارش آرا برای احزاب سیاسی عراق که سازگار با پروژه صهیونیستی(ابراهیم) هستند، ورود کرده باشند، پروژه ای که پاپ فرانسیس مدتی پیش به عراق آورده بود و این پروژه از سوی مرجعیت بزرگوار در نجف اشرف از بین رفت.

کارشناس عراقی گفت: اما خنثی سازی پروژه عادی سازی با رژیم غاصب قدس از سوی مرجعیت برای صهیونیست ها مطلوب نبود، بنابراین آنها سعی کردند از برخی احزاب سیاسی عراق که از این رژیم پیروی می کنند، حمایت کنند.

اعتراض العامری به نتایج انتخابات پارلمانی

وی با اشاره به اعتراض اخیر ائتلاف الفتح نسبت به نتیجه انتخابات  گفت: آقای العامری نتیجه انتخابات را نپذیرفت، ما معتقدیم که این نتیجه از این بخش خاص، درباره گیرنده های دیجیتالی بوده است که این اولین دلیل است. اما دلیل دوم، حذف حشد الشعبی از رای گیری ویژه، مانند بقیه سرویس های امنیتی دیگر بود.

وی گفت: همانطور که می دانید حشد الشعبی یک سیستم امنیتی است که تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح، مانند سایر سیستم های امنیتی است. به همین دلیل، ما قاطعانه معتقدیم که با حذف نامزدهای الفتح، یک روند جعل عمده در نتایج انتخابات صورت گرفته است، جریان فتحی  که تصمیم به اخراج نیروهای خارجی و همچنین نیروهای آمریکایی گرفت.

العبودی در پایان گفت:  ما وقوع عملیات نظام مند تقلب برای حذف حامیان الفتح و شمارش آرای آنها به نفع احزاب سیاسی صاحب نفوذ عراق را بعید نمی دانیم، تقلبی که سازگار با دستور کار آمریکا برای به زانو درآوردن عراق در برابر توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha