جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ سلسله نشستهای تخصصی مدیران ستادی

حوزه/ تاکنون ۷۰۰۰ نامه از سوی دفتر قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، چهارمین نشست از سلسله نشست های تخصصی مدیران ستادی حوزه  در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در این نشست که با موضوع طرح ها و برنامه های تحولی در مراکز استانی برگزار شد ضمن بررسی مسائل مهم مربوط به مدیریت های استانی حوزه های علمیه کشور گفت: برای پیگیری مسائل استان ها مدارس علمیه کشور را به ۶ بخش تقسیم کردیم و مدیر حوزه های علمیه نیز موافقت نمود؛ برای هرکدام از این ۶ منطقه یک مدیر و چند کارشناس تعیین شده است تا امور واسپاری شده را مورد پیگیری جدی قرار دهند.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما این است که مدیران مدارس علمیه، مربی تربیتی باشند؛ با این نگاه می توانیم شاهد تحولات بسیار مفیدی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تأکید بر اینکه مدیر مدرسه علمیه مانند پدر برای طلاب آن مدرسه است عنوان داشت: هرگز نباید مدیر فرزندانش را از جهت تربیتی رها کند و باید برای این امر وقت ویژه ای بگذارد.

وی افزود: تقویت کادر اداری و مسئولین آموزشی و تهذیبی مدارس علمیه به معنای تربیت نیروی توانمند برای میدان عمل می باشد؛ برای این موضوع برنامه ریزی هایی شده است.

حجت الاسلام سید علیرضا فاخری مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دفتر قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت: پیگیری گلایه های طلاب از مدیریت های استانی یکی از فعالیت های دفتر قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در طول دوره خدمت ایشان بوده است.

حجت الاسلام فاخری ادامه داد: تاکنون ۷۰۰۰ نامه از سوی دفتر قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است.

وی افزود: ان شاء الله با رویکرد تهذیبی و تربیتی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه بتوانیم شاهد تربیت طلاب فاضلی باشیم که در مناطق مختلف کشور بتوانند منشأ آثار درخشانی شوند.

حجت الاسلام وحید نجفی معاون مرکز مطالعات راهبردی حوزه سپس خاطرنشان کرد: تعاملات واحدهای مختلف حوزوی باید گسترده تر شود؛ بسیاری از قوانین اجرایی حوزه های علمیه می بایست در قالب بخش نامه های مدون و مکتوب ابلاغ شوند.

حجت الاسلام محمد غلامرضایی قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در ادامه این نشست با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به طرح آمایش حوزه های علمیه کشور گفت: ما در طرح آمایش داریم که در سال ۱۴۱۴ باید به تعداد ۱۶۵۰۰۰ مبلّغ برسیم.

حجت الاسلام مهدی بخشیان مدیر راهبری و خدمات فناوری مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: یکی از راهکارهای افزایش جذب و بالا بردن تعداد ورودی حوزه های علمیه تبیین درست ظرفیت های روحانیت هم در عرصه های داخلی و هم بین الملل است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین آل ایوب مدیر روابط خارجی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه در این نشست ضمن اشاره به لزوم مغتنم شمردن وجود فضای مجازی گفت: ظرفیت برای دعوت و ارتباط گیری با علمای دینی جهان وجود دارد؛ قدم های خوبی در این موضوع برداشته شده و ما می خواهیم این قدم ها کامل گردند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع زبان در استان های مرزی که خودشان زبان هایی را مسلط هستند می توان از این ظرفیت برای ارتباط گیری با دیگر ملل استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha