جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی

حوزه/ حضور نمایندگان و دانش‌آموختگان المصطفی در سراسر جهان، فرصت خوبی برای مراکز علمی و دانشگاهی کشور به منظور فعالیت در عرصه بین‌الملل به شمار می‌آید و المصطفی در این زمینه آماده همکاری با دانشگاه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در دیدار دکتر گنجی قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، به معرفی گوشه‌هایی از فعالیت‌های علمی و بین‌المللی جامعةالمصطفی پرداخت و ابراز داشت: تنوع ملیتی و کمیت دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، که از برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، در میان مراکز حوزوی و دانشگاهی ایران بی‌سابقه است و سرمایه و ظرفیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران برشمرده می‌شود.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی، خاطرنشان کرد: آموزش زبان و ادبیات فارسی، یکی از خدمات مهم جامعةالمصطفی به گسترش زبان فارسی در جهان و سرمایه فرهنگی برای کشور به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گشوده بودن درهای جامعةالمصطفی به روی پیروان مذاهب و ادیان دیگر را از ویژگی‌های این مرکز علمی دانست و ادامه داد: حضور نمایندگان و دانش‌آموختگان المصطفی در سراسر جهان، فرصت خوبی برای مراکز علمی و دانشگاهی کشور به منظور فعالیت در عرصه بین‌الملل به شمار می‌آید و المصطفی در این زمینه آماده همکاری با دانشگاه‌هاست.

وی، با اشاره به تجربیات ارزشمند جامعةالمصطفی در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، ابراز داشت: المصطفی آمادگی دارد این تجربیات گران‌بها را در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، با دانشگاه‌های کشور به اشتراک‌ بگذارد.

رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، اظهار امیدواری کرد برگزاری این جلسه، گامی مؤثر در جهت افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه، به ویژه در زمینه تفاهم‌نامه همکاری میان المصطفی و دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

دکتر گنجی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز مانند جامعةالمصطفی، از برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که امام خمینی(قدس سره) بنیان نهادند و امیدواریم در مسیر منویات امام راحل(قدس سره) به مسیر خویش ادامه دهد.

قائم‌مقام معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه، به معرفی برخی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین‌المللی و ارائه رشته‌های غیرحضوری پرداخت و از آمادگی این دانشگاه برای همکاری‌های دوجانبه با جامعةالمصطفی در عرصه‌های گوناگون خبر داد.

شایان ذکر است: در این دیدار که با حضور معاونان ارتباطات و بین الملل و آموزش جامعةالمصطفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و برخی دیگر از مسئولان دو مرکز برگزار شد، بر تشکیل کمیته‌ای مشترک به منظور پیشبرد محورهای همکاری دوجانبه در عرصه‌های مختلف توافق به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha