سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حقیقی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حقیقی گفت: امروز ما به طلاب و مبلغینی نیاز داریم که در مراکز گردشگری ساحلی به امر تبلیغ دین بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان عصر امروز در دیدار با روحانیون و هیئت های مذهبی شهرستان پارسیان در مسجد جامع این شهر اظهارداشت: هم اکنون در هرمزگان به مبلغانی نیاز داریم که اهل همین استان باشند؛ لذا پیش بینی شده که تا چند سال آینده نزدیک به یک میلیون نفر در این جا ساکن خواهند شد، پس با یک یا دو مبلغ کار راه نمی‌افتد و مردم باید پای کار باشند.

وی گفت: در سال‌های گذشته دغدغه‌ای که ما در شهر بندرعباس داشتیم، پذیرش پایین طلاب در این شهر بود! با وجود این که ۴ مدرسه علمیه در بندرعباس وجود داشت، با این حال پذیرش خیلی پایین بود؛در حالی که برای سال تحصیلی آینده، با عنایت خداوند فقط در مدرسه مالک اشتر بندرعباس ۲۰ نفر پذیرش داشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: با جرات می‌گویم که بیش از ۹۰ درصد شهروندان پارسیان، از وجود مدارس علمیه اهل تشیع خبر ندارند؛ وظیفه متدینین و معتمدین مساجد در سطح شهر آگاه کردن مردم نسبت به این مهم می باشد.

مدیر حوزه علمیه بندرعباس افزود: طلبه ای که دغدغه اش درس خواندن باشد نباید دغدغه کار داشته باشد؛ در حال حاضر بالغ بر ۲۵۰ پرونده طلاب عزیز در حال جذب در آموزش و پرورش را در اختیار داریم که به زودی جذب خواهند شد، در حالی که قبل از این فقط ۵۰ نفر جذب آموزش و پرورش شده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی در پایان خاطر نشان کرد: استان هرمزگان جاذبه های دیدنی زیادی دارد؛ از این رو حوزه علمیه بندرعباس، به مبلغانی نیاز دارد که در حوزه گردشگری، مراکز تفریحی و سواحل برای تبلیغ شعائر دینی حضور پیدا کنند؛ مانند همان مبلغان بالینی که در دوران کرونا در بیمارستان ها مشغول بودند.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha