پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب

حوزه/ امروز بحمدالله سه شخصیت انقلابی به عنوان رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه بر سر کار حضور دارند که مایه دلگرمی است و البته حوزه و روحانیت توقع دارد که از نظرات، پیشنهادات و برنامه های حوزه های علمیه برای حل مشکلات کشور استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در اولین جلسه از مجمع عمومی سال چهارم دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: قرار داشتن در ایام کرونایی نباید ما را از انجام وظایف خود دور کرده و باید وظایف محوله اهتمام داشت.
وی ابراز داشت: هیأت رئیسه قبلی و هیأت رئیسه جدید مجمع نمایندگان طلاب، برای انجام وظایف خود تلاش های مناسبی داشته و شاهد ثمرات خوبی بوده و ان شاءالله خواهیم بود. 
رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: امروز بحمدالله سه شخصیت انقلابی به عنوان رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه بر سر کار حضور دارند که مایه دلگرمی است و البته حوزه و روحانیت توقع دارد که از نظرات، پیشنهادات و برنامه های حوزه های علمیه برای حل مشکلات کشور استفاده نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: امروز باید فاصله میان دولت و حوزه کم شده و با کمک گیری از حوزه های علمیه، مشکلاتی که در بانک ها و ... وجود دارد، حل و فصل شود.
وی بیان داشت: امروز زمانی است که باید از فرصت پیش آمده در کشور برای حل مشکلات و گرفتاری های موجود در کشور استفاده کرد و همه باید پای کار آمده تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت روزافزون در کشور بوده و امید در دل مردم و جامعه زنده شود. 

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، عضو خبرگان رهبری نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ابتدا انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب و همچنین انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب را تبریک عرض می نمایم. 

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب، مجمع نخبگان، اساتید و طلاب انقلابی حوزه های علمیه است و خوشبختانه نقش آفرین بوده و می توانند در انقلابی ماندن حوزه اثرگذار باشند. 

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: خوشبختانه شاهد حضور زیبا و شیرین طلاب در جمع مردم در ایام انتخابات بوده ایم که اثرات بسیاری را داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان ساخت: در کنار حضور فعال طلاب در ایام انتخابات، قرارگاه حوزویان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نیز راه اندازی و کمیته هایی ذیل آن تعریف شد که تا بتوانیم شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب اصلح در کشور باشیم. 

وی تصریح کرد: در این قرارگاه فعالیت های بسیار مناسبی در موضوعات گوناگونی صورت گرفت و هم افزایی بسیار ارزشمندی انجام پذیرفت. 

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: یقینا حضور طلاب و فضلا در کف میدان انتخابات، اثرات بسیار بالایی داشت و اگر نبود حضور فعال و پرشور این عزیزان و تبلیغ چهره به چهره آنان، شاهد حضور مناسب مردم در انتخابات نبودیم. 

این استاد حوزه اظهار داشت: عقبه فکری دولت جدید باید از حوزویان، متدینین و اندیشمندان تأمین شود؛ لذا برای خدمت به دولت جدید باید آماده بود.  

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به پنج وظیفه حوزه نسبت به رئیس جمهور منتخب، ابراز داشت: «پیشنهاد نیروها و کادر مناسب برای تصدی سمت ها»، «طراحی نرم افزار برای نظام اسلامی»، «پیشنهاد طراحی سخت افزاری برای نظام اسلامی»، «تربیت نیرو برای نظام اسلامی» و «پاسخ به نیازهای عاجل نظام (تعامل حوزه با نظام)» پنج وظیفه حوزه نسبت به رئیس جمهور منتخب است. 
وی خاطرنشان ساخت: در پایان از نمایندگان محترم طلاب که در ایام انتخابات، در استان های گوناگون با جان و دل تلاش کردند و شاهد ثمرات مناسبی بوده ایم، کمال تقدیر و تشکر را دارم.
گفتنی است در پایان سخنان حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، نمایندگان طلاب و فضلا به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای دولت جدید پرداختند تا به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رسیده شود.

یادآور می شود در این جلسه مراسم تحلیف هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha