دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسوی

حوزه/ امام جمعه شهر خمینی شهر گفت: حجاب یک اصالت است و تغییر در آن، باعث فروپاشی ارزش های اسلام به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در خصوص بحث هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: بیست و یکم تیرماه ۱۳۱۴هجری شمسی روزی است که مردم به اعتراض کشف حجاب به مسجد گوهرشاد در مشهدمقدس پناه بردند و در این راه توسط  دست نشانده های رضا خان به شهادت رسیدند، به همین مناسبت  هفته عفاف و حجاب در تقویم  کشور گنجانده شد.

امام جمعه خمینی شهر با بیان این مطلب که در قرآن کریم به حجاب اشاره و آیاتی در این باره در سوره نور از جانب پروردگار بیان شده افزود: حجاب از جمله اموری است که در اسلام به صراحت به این امر سفارش شده؛ حجاب در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان قانون رسمی در کشور مطرح شد و در سال ۱۳۸۶ شورای عالی فرهنگی چهل دستگاه را برای اجرایی شدن این فریضه بزرگ اسلام موظف نمود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه توضیح داد: با مصوب شدن این قانون، بیگانگان هجمه های وسیع فرهنگی و رسانه ای خود را علیه حجاب آغاز و گفتمان حجاب آزاد را مطرح کردند.

وی با تاکید این مطلب که اگر حجاب اسلامی دستخوش تغییرات شود، شاهد فروپاشی ارزش‌های اسلام خواهیم بود، خاطرنشان کرد: همانگونه که دشمنان در کشوراسپانیای جدید واندلس قدیم که تحت سیطره مسلمانان بود با ولنگاری اخلاقی و بی عفتی باعث غروب کردن خورشید اسلام شدند به نحوی که دیگر چون گذشته خورشیداسلام در آنجا طلوع نکرد.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به این مطلب که در ایران هم رضا خان مامور اجرای این امر شد تشریح نمود: مردم متدین ایران در برابر این ناهنجاری و دسیسه دشمن، ایستادگی کردند و این توطئه ناکام ماند اما همچنان دشمن درصدد از بین بردن این مصونیت هستند؛ امنیتی که هم بانوان و هم مردان یک جامعه را از خطرات محفوظ می دارد.  

حجت الاسلام موسوی گفت: حجاب برای زنان تاج افتخار به شمار می رود و موجب اصالت بانوان یک جامعه است.

وی در خصوص مساله بدحجابی و بی‌حجابی در برخی خانواده‌ها توصیه کرد: نهادهای فرهنگی ملزم هستند که با بدحجابی با روش‌های اثر گذار اقدام نمایند؛ چرا که خشونت در  این امر پاسخی معکوس خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha