پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح طراوت در یزد

حوزه/امام جمعه یزد گفت: کار بزرگ سردار سلیمانی با فرماندهی مقام معظم رهبری، معرفی اسلام به جهان بود که متأسفانه ما کاری نکردیم و اگر امروز سردار سلیمانی در جهان شناخته شده است به دلیل تلاش خودش بود و ما کاری برای او نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد، امروز در مراسم رونمایی از طرح استانی« طراوت» ویژه کانون های مساجد استان یزد، اظهار داشت: ما برای جنگ سخت به طور کامل دفاع کردیم و در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد این دفاع پیروزمندانه بودیم و امروز نیز اگر در سوریه و عراق حرکت هایی انجام داده ایم برای دفاع از هجوم دشمن بوده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسئله فرهنگ باید هجومی باشیم؛ بدین معنا که فرهنگ اسلام و نظام اسلامی را به عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مسیر خود و آفندی حرکت کنیم.

امام جمعه یزد افزود: ما باید فرهنگمان را به دنیا اعلام کنیم؛ زیرا فرهنگ اسلام و به خصوص تشیع، غنی ترین فرهنگ در عالم است.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، سال های قبل بررسی شده و همه تشکل ها، مجامع بین المللی و دانشمندان این نامه را منشور بزرگ حکومتی دانسته اند و اگر واقعا به این عمل می شد، دنیا آباد بود که این نشان از اصالت فرهنگ شیعه است.

وی گفت: ما باید برنامه ریزی داشته و به دنیا اعلام کنیم که فرهنگ خود را صادر می کنیم و مردم را بدون لشکر کشی برای پیدا کردن راهشان بیدار می کنیم ولی متأسفانه در این قصه متفاوت شده و ما نباید انفعالی عمل کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما در تربیت، ساختار، تربیت انسان ها و جوان ها کم کار کرده ایم و در ارتباط با فرهنگ خود نیز باید در فضاهای مجازی فعال می بودیم که متأسفانه محقق نشده است.

آیت الله ناصری یزدی گفت: در رابطه با شناسایی انقلاب در دنیا کم کار کردیم و رایزن‌های فرهنگی می‌بایست فرهنگ کشور را به دنیا رسانده و حراست کنند ولی هیچ کدام از سفارتخانه های ما تلاش مورد نظر را نداشته و تلاش نکرده ایم تا انقلاب را به دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: کار بزرگ سردار سلیمانی با فرماندهی مقام معظم رهبری، معرفی اسلام به جهان بود که متأسفانه ما کاری نکردیم و اگر امروز سردار سلیمانی در جهان شناخته شده به دلیل تلاش خودش بود و ما کاری برای او نکرده ایم.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان(عج) تلاش کرد و ما باید فرهنگ اسلامی و دینی خود را به جهانیان معرفی کنیم ولی الان در یک حالت انفعالی، فضای مجازی هم به ما هجوم آورده و ما باید تلاش کنیم که شبهات را جواب دهیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: طرح هایی مانند طرح طراوت در مساجد باید سال ها قبل انجام می شد تا مساجد خمود و خسته نبودند و جایگاهی برای جوانان و نوجوانان و پر از نیروهای مختلف باشد.

وی گفت: ولی الان که کار شروع شده باید فعال عمل کنیم و آن را به خوبی دنبال کنیم تا بتوانیم مساجد را پرشور کنیم؛ زیرا مساجد بهترین جایگاه برای فعال عمل کردن در جامعه هستند و بهترین مکان برای جمع کردن مردم است.

امام جمعه یزد ادامه داد: کانون های مساجد و متولیان فرهنگی باید حرکت کنند تا جوانان و نوجوانان را توجیه کرده و کادرسازی کنند تا بتوانند مبلغان و مبشران در جامعه باشند و فعال حرکت کنند.

وی افزود: ما باید به فرهنگ بی سروسامانی، بیکاری، بی هویتی غرب هجوم برده و مردم و بشریت را راهنمایی کنیم.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: امیدواریم با همکاری ائمه جماعات و تشکل های حاضر در مساجد بتوانیم فعالیت های مختلف را در مساجد دنبال کنیم و مساجد را فعال کنیم تا فرهنگ را از انفعالی خارج کنیم و فعال شویم.

وی گفت: اگر بتوانیم محله ها را ساماندهی کنیم و خانواده ها را به مساجد جذب کنیم می توانیم به خوبی در زمینه فرهنگ ناب گام برداریم.

سردار سلیمانی اسلام را به جهان معرفی کرد/لزوم جذب خانواده‌ها به مساجد

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha