سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هفته حجاب وعفاف

حوزه/ حجت‌الاسلام بیاتی بر نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه جامعة الزهرا علیهاالسلام در گسترش ترویج عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی بیاتی در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ» که به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعة الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: امروز مسئله حجاب و ضرورت آن در جامعه توسط برخی افراد و مسئولان انکار می‌شود و ما نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم.

مسئول طرح مردمی پارسا تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران و به صورت ویژه جامعة الزهرا علیهاالسلام به خاطر عقبه نیروی انسانی و جایگاهی که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی برای این مؤسسه علمی حوزوی قائل هستند، باید نقش بیشتری در گسترش و ترویج مسئله عفاف و حجاب داشته باشند.

حجت‌الاسلام بیاتی یادآور شد: هر سال باید ۵۰ درصد کارمندان یک دستگاه ۶ ساعت آموزش در حوزه عفاف و حجاب ببینند و این قانون سال ۱۳۸۹ ابلاغ شده است و فقط یک سال این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه جامعة الزهرا علیهاالسلام در سطح ملی و بین المللی مطرح است و جایگاه ویژه ای دارد، افزود: می‌توان از ظرفیت‌های این حوزه علمیه استفاده کرد و مبلغان عفاف و حجاب در حوزه آموزش و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب کارمندان ادارات فعالیت کنند.

مسئول میز عفاف پژوهش صدا و سیما بر لزوم حضور مبلغان عفاف و حجاب در بوستان‌ها به ویژه بوستان‌های بانوان تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: مبلغان عفاف و حجاب می‌توانند در این بوستان‌ها در حوزه زیست عفیفانه دختران فعالیت داشته باشند.

حجت‌الاسلام بیاتی با اشاره به اجرای طرح مردمی پارسا در قم، گفت: این طرح از بدنه حوزه و از دل مردمی دلسوز که نسبت به عفت عمومی در شهر قم نگرانند طراحی و در شورای فرهنگ عمومی استان قم تصویب شد و از سال ۱۳۹۸ به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: طرح مردمی پارسا نوعی مطالبه گری در جهت زیست عفیفانه است و در عرصه‌های آموزش و تبلیغ زوجین، تبلیغ در مساجد، مدارس، اصناف، مطالبه‌گری از مسئولان و دستگاه‌های دولتی برای حمایت از عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر که مردم به مردم است، تسهیل در امر ازدواج و فضای تبلیغی و تبلیغاتی فعالیت دارد.

مدیر مؤسسه عفاف و حجاب طهورا در پایان گفت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به شهر مقدس قم مسئولیت پذیر باشند و فعالیت‌های تبلیغی اثرگذار در سطح شهر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha