شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدالله اکبری

حوزه/مدیرکل روابط عمومی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: شناور بودن نیروها یکی از آفت‌های تشکل‌های علمی وفرهنگی است بطوریکه کادرسازی، یکی از کارهای بسیار مهم در تشکل‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد الله اکبری، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در نشست با معاون فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی(ره) اظهارداشت: برگزاری چنین جلساتی، زمینه‌ساز بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مؤثر به منظور رفع موانع و مشکلات و تسهیل در اجرای وظایف خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی کار کردن در گروه‌های جمعی همانند تشکل‌ها را دارای اهمیت و برکات زیادی دانست و ابراز کرد: در کارهای گروهی، ضمن هم‌افزایی، کارها بین اعضا تقسیم می‌شود و بازدهی کارها بهبود می‌یابد.

الله‌اکبری‌ تمرین کار جمعی را از دیگر برکات تشکل ها عنوان کرد و با اشاره به تنوع زبانی، علمی و ‌رشته‌ای در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، یکی از کارهای مهم معاونت فرهنگی- تربیتی را تشکیل تشکل‌های فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: یادگیری مدیریت و مسئولیت‌پذیری در تشکل، یکی دیگر از برکات کار جمعی به شمار می‌رود، ضمن اینکه نباید از انتقال تجربیات فردی، که از برکات این گونه کارهاست، غفلت کرد.

وی ظرفیت‌ تشکل‌های علمی را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: در قالب تشکل‌های فرهنگی می توان کارهای فراوانی انجام داد، تألیف، ترجمه، حضور در فضای مجازی، پاسخ به شبهات، راه‌اندازی گفت‌وگوهای علمی و فرهنگی، مدیریت گروهها و کانال ها در شبکه‌های اجتماعی، کارهای هنری و برگزاری نشست‌های گفت‌وگومحور با حضور اندیشمندان و دانشمندان از جمله این فعالیت ها است. در این مسیر و در تعامل با نهادهای دیگر، ظرفیت‌های پنهان به منصه ظهور می‌رسد و این امر، آورده بسیار خوبی به شمار می‌رود.

مدیرکل روابط عمومی، ضمن تأکید بر حضور طلاب، دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در امور مختلف، تربیت علمی و مهارت‌افزایی طلاب را مهم دانست و با بیان اینکه علمی که با تخصص و مهارت همراه نگردد، بی‌فایده است، پیشنهاد کرد که تشکل‌های فرهنگی نقشه جامع و چشم‌اندازی برای مسیر آینده خویش ترسیم کنند تا مشخص باشد که قصد دارند به چه اهدافی دست برسند.

وی برنامه‌ریزی برای آینده و تعیین هدف را ضروری برشمرد و برنامه‌ریزی را موجب دوری از سردرگمی و نزول کیفی کارها عنوان کرد و گفت: شناور بودن نیروها یکی از آفت‌های تشکل‌ها است بطوریکه کادرسازی، یکی از کارهای بسیار مهم در تشکل‌هاست و نباید به گونه‌ای باشد که در صورت دانش‌آموختگی مسئول  و شورای تشکل و دوری آنان از امور اجرایی، تشکل‌ها با مشکلات عدیده‌ مواجه شوند.

الله‌اکبری مشخص بودن نقشه راه را زمینه‌ساز پویایی تشکل‌ها دانست و با بیان اینکه اگر تشکلی افول کند، مخاطبان خویش را از دست خواهد داد، افزود: مهم‌ترین ویژگی کارهای اجرایی برخورداری از نیت خدایی است چرا که داشتن اخلاص، توکل و توسل در عمل و مخاطب‌شناسی از نکات مهمی است که باید در کارهای گروهی به آن توجه داشت و لازم است هر تشکل به مخاطبان خود توجه داشته باشد و جامعه هدف را بشناسد.

وی اضافه کرد: تشکل‌های فرهنگی علاوه بر توجه به داخل کشور، باید به مخاطبان خویش در خارج کشورتوجه داشته باشند و به گونه‌ای جذاب فعالیت کنند تا مخاطبان خارج کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه این دیدار منیره صباغ، معاون فرهنگی- تربیتی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی طی سخنانی گفت: برگزاری چنین جلساتی موجب پیشبرد اهداف تشکل‌های فرهنگی مجتمع ارزیابی کرد که بسیاری از آنها در زمینه‌های گوناگون مانند انتشار نشریات، برگزاری مراسم فعالیت دارند.

وی با اشاره به موانع موجود در انجام امور فرهنگی، رسمیت‌بخشی به سایت‌های تشکل‌های فرهنگی را بسیار مهم دانست و مساعدت در دعوت از استادان طراز اول برای حضور در نشست‌ها و برنامه‌های گوناگون را یکی از زمینه‌های همکاری اداره‌کل روابط عمومی با تشکل‌های فرهنگی برشمرد.

استاد حوزه علمیه خواهران برخی از تشکل‌های فرهنگی را ملیتی و برخی دیگر را فراملیتی دانست و با اشاره به رویکرد تشکل‌های فراملیتی، تصریح کرد: این تشکل ها در موضوعات قرآنی، مهدویت و هنری فعال هستند.

وی با اشاره به وجود یازده سایت به زبان‌های مختلف، که تحت مدیریت تشکل‌ها هستند و آماده‌سازی نُه نشریه به صورت ثابت، ترجمه کتاب، بروشور و ویژه‌نامه به زبان‌های مختلف را از دیگر زمینه‌های فعالیتی تشکل‌ها برشمرد و با اشاره به برخی از مشکلات تشکل‌ها در زمینه اداره سایت و به‌روزرسانی آنها، خواستار توجه مسئولان المصطفی به این مسائل و تلاش به منظور رفع مشکلات موجود شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha