جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / دیدار آیت الله اعرافی با طلاب و اساتید جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تلاش و پیشگامی طلاب در حوادث قره‌باغ، گفت: اگر طلاب می‌خواهند در این مسیر پیش روند، شرط اصلی آن تحمل و صبوری است؛ چراکه وظیفه و راه حوزه و روحانیت، خدمت به فکر و معرفت جامعه در این دنیای آشفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، در جمع طلاب جامعه المصطفی تبریز ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام و المسلمین بخت آور، که در پی‌ریزی این بنای خیر سهیم بودند، اظهارداشت: شهر تبریز خاستگاه عالمان بزرگ، فقها و فیلسوفان و صاحبان علم و دانش در تاریخ حوزه است.

وی، مرحوم سیدعلی قاضی طباطبایی را اسوه معرفت و راهنمای اخلاق دانست و گفت: وجود عالمانی با فضیلت در استان‌ها این فرصت را برای ما پدید می‌آورد تا با بهره‌گیری از سیره معرفتی آنها، سالک الی الله و انسان‌های مقاومی برای ترویج و تبیین معارف الهی شویم.

آیت الله اعرافی، لازمه دستیابی به "سالک الی الله" را علم، معرفت، اخلاق، معنویت و داشتن بینش اجتماعی دانست و گفت: همه اینها باید درکنار یکدیگر قرار گیرند تا ظرف درونی خود را از معرفت الهی پر کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با اشاره به تلاش و پیشگامی طلاب در حوادث قره‌باغ، اظهارداشت: اگر طلاب می‌خواهند در این مسیر پیش روند، شرط اصلی آن تحمل و صبوری است؛ چراکه وظیفه و راه حوزه و روحانیت، خدمت به فکر و معرفت جامعه در این دنیای آشفته است.

آیت الله اعرافی در پایان اظهارداشت: با شکیبایی و تحمل سختی ها در برابر خدا، ابواب حکمت و نصرت از سوی خدا برای شما باز می شود؛ البته به شرطی که با خدا معامله کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    با سلام و احترام بر حضرت آیة الله اعرافی و مردم شریف و محبوب آذر بایجان ولایتمدار و محکم در دیانت عرض می کنم که: در جهان شهری چو تبریز کو ، نشان _ده که دادند بهر عزت جانشان __ می رسانند یاری لازم به خلق __جان دشمن را بر ون آرند ز حلق __ شرزه شیرند و غیور و پر توان __هر کدام محکمتر از یکصد جوان __ هر زمان از بهر حفظ دین خود __پایداری می کنند هر جا که شد __ل از اینرو قلبمان است جای تبریز __ز عشق مردمش هستیم لبریز . هر یرده ترک وار اولسون __آلله اولارا یار اولسون . با عرض ادب محمد مهدی اسلامی.