جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید شهاب حسینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برنامه‌های دهه ولایت در استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که اداره‌کل اوقاف همزمان با ایام دهه ولایت از روز عرفه تا عید غدیر برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده، اظهار کرد: مراسم جشن این دهه مبارک مخصوصا در شب و روز عید غدیر در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم قرائت دعای معنوی عرفه در بقاع متبرکه به خصوص امامزاده سید حمزه تبریز با مشارکت هیات رزمندگان اسلام، هیات نورالحسین و اداره اوقاف ناحیه یک شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در جوار مرقد شهدای گمنام امامزاده عون ابن علی و امامزاده سید محمد کججانی، ادامه داد: جشن ازدواج آسان همزمان با میلاد امام هادی (ع) برای تعدادی از جوانان استان برگزار شده و جهیزیه و کمک هزینه ازدواج این جوانان سادات و غیر سادات در امامزاده سید حمزه تبریز در روز عید غدیر اهدا خواهد شد.

وی گفت: مانور سلامت در بیش از ۱۵ بقعه متبرکه استان نیز برگزار می‌شود که در این طرح، پزشکان عمومی و متخصص در نقاط مختلف استان حضور یافته و برخی از آزمایشات پزشکی را به صورت رایگان انجام می‌دهند که البته در شهرستان‌هایی که نیت وقف دارو وجود دارد نیز داروی رایگان به بیماران تحویل داده خواهد شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به نصب بنر و فضاسازی برای این دهه مبارک در اداره کل اوقاف و بقاع متبرکه، افزود: جشن‌های مداحی در بقاع متبرکه برگزار شده و محتواهایی با رویکرد دهه ولایت و عید غدیر در کانال‌های بقاع متبرکه بارگذاری می‌شود.

وی در خصوص توزیع بسته‌های معیشتی این اداره کل در دهه ولایت امسال جهت اطعام نیازمندان، بیان کرد: با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر تعداد ۱۰ هزار پرس غذا در امامزاده سید محمد کججانی به عنوان تبرکات علوی در روز عیدقربان پخت و توزیع شده و از فعالان حوزه غدیر و نهج البلاغه تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی افزود: امامزاده سید حمزه تبریز نیز با همکاری هیئات مذهبی تعداد ۸۰۰۰ پرس غذا در این ایام به عنوان تبرکات علوی پخت و توزیع خواهد کرد.

وی خاتمه متذکر شد: در این ایام خادم آستان اباعبدالله الحسین (ع) حاج مهدی رسولی نیز در امامزاده سید حمزه تبریز حضور خواهد یافت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha