پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جعفر موسوی / معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه طلاب خوزستان در صف اول مطالبه گری و پیگیری مشکلات خوزستان هستند، گفت: امروز حوزه علمیه خوزستان به پشتوانه علمایش، مشکلات مردم را در سطح ملی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در ویژه‌برنامه پخش زنده شبکه جهانی الأهواز، با اشاره به بحران آب خوزستان و با بیان اینکه طلاب و روحانیت همواره مدافع و پیگیر مطالبات مردم هستند، اظهارداشت: این سنت از گذشته همواره رواج داشته که مردم برای بیان درخواست‌ها و مطالبات خود به علما مراجعه ‌کرده و علماء همواره در بین مردم و زبان آن‌ها بودند.

وی با بیان اینکه طلاب خوزستان در صف اول مطالبه گری و پیگیری مشکلات خوزستان هستند، گفت: روحانیت خوزستان طبق همان سنت حسنه، در همه قضایای اجتماعی همواره مدافع حقوق مردم بوده و پیگیر مطالبات آن‌ها هستند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، بیان کرد: امروز حوزه علمیه خوزستان به پشتوانه علمایش، مشکلات مردم را در سطح ملی دنبال می‌کند.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که می‌دانید دولت فعلی تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد و ما بسیار امیدواریم که با بر سرکار آمدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی و دولت منتخب، اوضاع این استان بهتر شود؛ چراکه آقای رئیسی توجه ویژه‌ای به این استان داشته و در حال حاضر از طریق تماس تلفنی با استاندار خوزستان و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان پیگیر حل مشکلات مردم هستند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با اشاره به سوءاستفاده دشمنان نظام از مطالبات به‌حق مردم تصریح کرد: خوزستان همواره دشمنان زیادی داشته که به دنبال سوءاستفاده از بحران‌های این استان برای ضربه زدن به‌نظام هستند و همه می‌دانیم که دشمنان خیرخواه ما نیستند و فقط به دنبال سوءاستفاده هستند.

وی، خاطرنشان کرد: من این را به‌صراحت اعلام می‌کنم که اگر صبر نداشته باشیم و شتاب‌زده عمل کنیم، به حقمان، آن‌طور که شایسته است، نمی‌رسیم؛ ازاین‌رو از مردم می‌خواهیم که اجازه سوءاستفاده را به دشمن نداده و صبر پیشه کنند و مطمئن باشند که طلاب و علمای خوزستان تمام‌قد پیگیر مطالبات به حقشان هستند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، اذعان کرد: در اینجا یک نقطه اساسی وجود دارد و آن این است که مدت‌هاست نه‌فقط این استان بلکه بسیاری از کشورهای جهان از خشک‌سالی رنج می‌برند و ما نیازمند مصرف صحیح آب هستیم.

وی به نقش جهاد کشاورزی خوزستان در جلوگیری از هدر رفت آب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تکنولوژی پیشرفت کرده و کشاورزان می‌توانند با استفاده از کمترین میزان آب شلتوک بکارند و بهترین برنج را برداشت کنند ما در جلساتی که با مسئولین جهاد کشاورزی خوزستان داشتیم از آن‌ها درخواست کردیم که طریقه صحیح زراعت را به مردم یاد دهند.

این استاد حوزه علمیه، در پایان گفت: نکته‌ی دیگری که در اینجا لازم است متذکر شوم این است که مطلع شدیم، وقتی آب از سد کرخه آزاد می‌شود، کشاورزانی که نزدیک سد کرخه مشغول زراعت شلتوک و برنج هستند، با نصب پمپ، آب را به سمت زمین‌های خود هدایت می‌کنند و متأسفانه اجازه نمی‌دهند که آب به هورالعظیم رسد! ما باید به هم رحم کنیم تا خداوند نیز به ما رحم کند اگر به هم رحم نکنیم به نتیجه مقصود نمی‌رسیم؛ ازاین‌رو از تمامی برادرانمان که در نزدیکی کرخه مشغول  زراعت برنج هستند می‌خواهیم که اجازه دهند آب به مدت ۲۴ ساعت جاری‌شده و به هور برسد بعد آب را به سمت زمین‌های خود هدایت کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha