پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نرجس شکرزاده

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: شرایط و اقتضائات امروز جامعه می طلبد که یکی از رسالت های مهم تبلیغی بانوان طلبه، تلاش در جهت ارتقای سواد رسانه ای باشد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که بانوان طلبه در مسیر هدایت جامعه نیازمند بهره گیری از ابزارهای هنری و رسانه ای هستند، اظهار داشت: هدایت مردم و به خصوص زنان و دختران جامعه آن هم در شرایط کنونی مستلزم استفاده هوشمندانه از ابزار هنر و رسانه و به خصوص تسلط بر بحث سواد رسانه ای است چرا که با وجود سواد رسانه ای می توان ضمن پاسخ به شبهات موجود در اذهان، کاری کرد که مخاطبان بهتر بتوانند به قدرت درک و تحلیل صحیح پیام های رسانه ای نائل شوند.

وی افزود: امروز دشمن برای همه افراد جامعه ما به خصوص دختران و زنان، طرح ها و نقشه های پیچیده رسانه ای دارد و به ویژه می خواهد با ابزار هنری این طرح ها و نقشه ها را به سرانجام برساند و هدف اصلی نیز همانا تأثیرگذاری بر افکار عمومی در مسیر خواسته ها و اهداف خود است.

وی با بیان این که یکی از الزامات موفقیت طلاب در بحث تبلیغ، مخاطب شناسی و زمان شناسی است، گفت: گاهی اوقات ما توجه به این دو اصل مهم نداریم ولذا آن طور که باید و شاید نمی توانیم در مواجهه با مخاطبان امروزی، به اهداف حداکثری خویش در مقوله تبلیغ دین و آموزه های دینی دست پیدا کنیم.

شکرزاده همچنین با اشاره به این که در راستای موفقیت در کار تبلیغی مقبولیت عمومی نیز بسیار لازم است، بیان داشت: یک بانوی طلبه و مبلغ باید نسبت به مردم و مخاطبان خود ضمن داشتن اخلاق حسنه و مهربانی، با سعه صدر رفتار کند چرا که در خیلی از موارد در کنار مهارت های تبلیغی، اخلاق خوب، اصلی ترین عامل جذب مردم به شمار می رود که هیچ گاه نباید ما از این مهم غفلت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از آن سو باید توجه داشت که یکی از ابزارهای مهم تبلیغی که اتفاقاً بسیار هم مؤثر و مفید است، تبلیغ عملی و رفتاری است، چه آن که یک طلبه مبلغ در کنار فعالیت تبلیغی با عمل و رفتارش نیز به خوبی می تواند دیگران را اقناع و راهنمایی کند و این مسئله به خصوص در شرایط امروز جامعه ما بسیار کلیدی و حائز اهمیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha