پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده رهبری در جهاد کشاورزی

حوزه/ مراسم معارفه نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی امروز در محل سالن توسعه این وزارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم معارفه نماینده جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی امروز در محل سالن توسعه این وزارت برگزار شد.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه نمایندگان قدیم و جدید ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده پیشین ولی فقیه در این وزارت، اظهار کرد: من جناب آقای تقوی را از دوران حضور در سازمان تحقیقات می‌شناسم و با حضور ایشان در وزارت جهاد کشاورزی تحرک بسیار پر رنگی اتفاق افتاد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: وی کار خود را از سازمان تحقیقات به عنوان بخش حاکمیتی بسیار بزرگ در بخش کشاورزی شروع کرد و برای بخش کشاورزی راهنمای بسیار دقیقی بود و در مجلس شورای اسلامی هم وزارت جهاد کشاورزی را تنها نگذاشت.

خاوازی با اشاره به این که شیوع کرونا بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی اعم از گل و گیاه، تولید سبزی و صیفی و تولید مرغ را با مشکل مواجه کرد، یادآور شد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در برخی از بخش‌های حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی عملکرد ما ۷ برابر بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با مسائل زیربنایی آب و خاک تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های بزرگ مانند پروژه سیستان و بلوچستان را تکمیل کردیم و در اختیار کشاورزان قرار دادیم که در شرایط خشکسالی تا حد ممکن به کشاورزی منطقه کمک کند.

خاوازی با اشاره به تولید واکسن کووپارس رازی عنوان کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ۹۴ درصد از واکسن‌های انسانی را در کشور تولید می‌کند و با لحاظ کردن واردات، ۸۴ درصد واکسنی که در کشور مصرف می شود را این موسسه تامین می‌کند و اولین واکسن نوترکیب منطقه توسط این موسسه تولید شد و مقام معظم رهبری هم به این واکسن عنایت ویژه داشتند.

وی افزود: در حال حاضر واکسن کووپارس رازی وارد فاز ۳ کارآزمایی بالینی شده و پس از اتمام موفقیت آمیز این مرحله برای مصرف عمومی آماده می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان، ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای حجت الاسلام و المسلمین تقوی، انتصاب حجت الاسلام و المسلمین ربانی را به سمت نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تبریک گفت.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مواجه با شیوع ویروس کرونا با اتکا به جوانان و نخبگان توانست واکسن‌های متعددی را تولید کند و در این راه موفق عمل کرده است.

وی افزود: آپارتاید صنعتی و دارویی نمی‌گذارد کسی در جهان سوم به مقوله ساخت واکسن ورود کند اما جوانان ایران نشان دادند که می‌توانند با وجود تمام محدودیت‌ها به هرچه می‌خواهند دست پیدا کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: حضرت آقا تاکید دارند نظام باید به مردم تکیه کند و این مردم ولی‌نعمت ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی با اشاره به حضور ۱۲۰۰ روحانی در بخش‌های مختلف استانی، شهرستان‌ها و بخش ستادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: این روحانیون باید با بصیرت به مسائل فرهنگی کشور ورود کنند و خانواده‌ها را از خطرات موجود به ویژه فضای مجازی مطلع سازند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در دعای روز عرفه مهمترین بخش شناخت نعمت‌های خداوند و شکرگزاری برای آن است، اظهار کرد: یکی از نعمت‌ها، توفیق خدمت به مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: از وزیر جهاد کشاورزی تشکر می کنم و به ایشان خداقوت می‌گویم که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور حضور دارد و پرتلاش در این جبهه فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به این که مجموعه جهاد کشاورزی سابقه بالایی در جهاد و مجاهدت دارد، گفت: ما وارث زحمات و رنج‌های شهدای جهاد سازندگی و کشاورزی هستیم.

وی، کشاورزی را رکن تمدنی کشور دانست و عنوان کرد: امروز هم در جبهه اقتصاد مقاومتی، کشاورزی به معنای عام، یکی از محورهای پیشران اقتصاد مقاومتی است و رمز موفقیت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، بنابراین همه باید دراین عرصه تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه یار دلسوز و امین مجموعه جهاد کشاورزی است و در راه رسیدن به اهداف بلند کشاورزی کشور، برای ایفای نقش ویژه اقتصاد مقاومتی در منطقه در کنار وزارت جهاد کشاورزی خواهد ایستاد.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده پیشین ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیریت یک فرصت است و باید از این فرصت‌ها در مسیر خدمت به مردم استفاده کرد و امروز این مسئولیت توسط رهبر امت به جناب ربانی خراسانی محول شده است.

وی با بیان این که از مشکلات نباید ترسید، افزود: وزیر جهاد کشاورزی شجاعانه و باتمام توان در برابر مشکلاتی که با معیشت و غذای مردم سروکار دارد، مقابله کرده و با مدیریت خوب و دقیق به حل این مشکلات پرداخته است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با معیشت و غذای مردم مواجه است و باید به آن توجه ویژه شود و با مشکلات این بخش جهادی برخورد شود.

وی افزود: ابتکارات و نوآوری‌های زیادی در وزارت جهاد کشاورزی به وجود آمده مانند مراکز تحقیقاتی که تمام داشته‌های ما اعم از قدرت هسته‌ای، دفاعی، سلول‌های بنیادی و کشاورزی به این مراکز وابسته است.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، متن حکم مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی توسط حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی به این شرح قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای حاج سید حسن ربانی دامت توفیقاته:

با توجه به پایان یافتن ماموریت جناب حجت الاسلام تقوی در وزارت جهاد کشاورزی و با تقدیر از خدمات ایشان، جنابعالی را که به حمدالله از سوابق مدیریت جهادی و کارآمد برخوردار می‌باشید به نمایندگی در آن وزارت منصوب می‌کنم.

شرح وظایف قانونی در احکام مربوطه آمده است، امید است با نشاط کاری و ابتکاری که در جناب عالی است، حضور جنابعالی به پیشرفت امور کمک کند.

والسلام علیکم و رحمت الله

سید علی خامنه‌ای

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha