پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق

حوزه/ دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق با درخواست کمک وزیر امور خارجه عراق از نیرو های آمریکایی مخالفت کرد و گفت: حضور آمریکایی ها به مصلحت عراق نیست، بلکه به نفع رژیم اسرائیل است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش گردان های اهل الحق عراق با درخواست کمک وزیر امور خارجه عراق از نیرو های آمریکایی مخالفت کرد و گفت: حضور آمریکایی ها به مصلحت عراق نیست، بلکه به نفع رژیم اسرائیل است.

وی اظهارات وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه نیرو های امنیتی عراق نیازمند کمک نیرو های آمریکایی است را مردود و بسیار تأسف آور دانست و افزود: این اظهارات بازارگرمی برای توجیه هایی است که دولت آمریکا برای توجیه استمرار حضور خود در سرزمین عراق مطرح می کرد.

شایان ذکر است که فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق پیشتر اعلام کرد: نیرو های امنیتی عراق نیازمند برنامه هایی است که از سوی واشنگتن مطرح می شود.

وی با بیان اینکه تصمیم سازمان ملل متحد برای حمایت از برگزاری انتخابات با حمایت ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، اشاره کرد: دولت به دنبال برگزاری انتخابات در موعد آن است.

وزیر خارجه عراق بر التزام در حمایت از هیئت های دیپلماتیک و تضمین امنیت پایگاه های نظامی تأکید کرد و بیان داشت: برای مقابله با داعش نیازمند ائتلاف بین المللی و همکاری و تبادل اطلاعات با آن هستیم و داعش به عنوان یک اندیشه و ایدئولوژی همچنان در عراق جریان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha