پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبودی

حوزه/رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تریبون نماز جمعه به دنبال مچ‌گیری، جوسازی و تخریب مسئولان نیستیم بلکه حل مشکلات مردم با کمک مدیران هستیم

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد، در نشست خبری به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۸، مرحوم آیت‌الله طالقانی در پیشنهادی به حضرت امام(ره) خواستار راه‌اندازی نماز جمعه در کشور شد، حضرت امام هم این ماموریت را به خود آقای طالقانی واگذار کردند و اولین نماز جمعه ۵ مرداد سال ۵۸ در دانشگاه تهران اقامه شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: در حال حاضر ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد و نماز جمعه در این پایگاه‌ها اقامه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: شبهه‌ای در خصوص خطبه دوم نماز جمعه ایجاد شده، برخی تصور می‌کنند خطبه دوم نماز جمعه ساماندهی شده است و مطلبی به ائمه جمعه می‌دهند که در خطبه‌های نماز مطرح کند، ائمه جمعه در مسئله خطبه‌ها آزاد هستند، کسی مطلب ارائه نمی‌دهد و خود ائمه جمعه به مسائل و مطالب روز اشاره می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا سال ۸۹، ۳ پایگاه نماز جمعه در سطح استان برپا بود، افزود: در زمان حجت‌الاسلام پناهی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و استقلال دفتر نمایندگی، پایگاه‌ها به ۱۵ مورد افزایش یافت البته ۱۴ پایگاه فعال و نماز جمعه برگزار می‌شود، تنها دفتر سرفاریاب تعطیل است که به دنبال راه‌اندازی آن هستیم.

وی با بیان اینکه نماز جمعه هر هفته مرتبط برگزار می‌شود، گفت: با شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در مقطعی تعطیل شد اما طبق مصوبه ستاد کرونا، تعطیلی نماز جمعه نداریم اما نماز با شرایط خاص برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبودی عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا نماز جمعه در مناطق قرمز در فضای باز و با حضور حداکثر ۷۰ نمازگزار برگزار شود، در مناطق نارنجی هم با حضور ۱۰۰ نفر و در فضای باز برگزار شود اما طی جلسه‌ای با حوزه علوم پزشکی اعلام کردیم با توجه به گرمای هوا زمینه برای برگزاری نماز در فضای آزاد وجود ندارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مقرر شد نمازهای جمعه در خود مصلی‌ها با رعایت مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه تحت نظر مقام معظم رهبری است، گفت: تاکید معظم‌له بر این است که نماز جمعه پلی میان مردم و مسئولان باشد و تریبون نماز جمعه محلی برای بیان مشکلات مردم باشد.

حجت‌الاسلام عبودی با بیان اینکه در تریبون نماز جمعه دنبال جوسازی، مچ‌گیری، تخریب و تضعیف نیستیم، گفت: دفاتر ائمه جمعه پناهگاه مردم است و آنها برای هر مشکلی به ائمه جمعه مراجعه می‌کنند، ضمن اینکه اندیشه و بنا بر این است که مشکلات مردم رصد و با مسئول بخش، منطقه، شهرستان و استان در میان گذاشته شود.

وی بیان کرد: پس از طرح مشکلات مردم اگر احساس شد مسئولی کم‌کاری و کم‌توجهی می‌کند با نهایت حرمت، ادب و احترام اما با صلابت در تریبون نماز جمعه مطرح و پیگیری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عبودی عنوان کرد: علاوه بر این، تریبون نماز جمعه محل بیان خدمات نظام است، حجم خطبه‌هایی که در آن زحمات و اقدامات مسئولان گفته شده و از آنها تقدیر و تشکر کردیم از بیان مشکلات بیشتر بوده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha