جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در دوره مدیریت حجت‌الاسلام سالاری مکی، گفتمان تحولی و اقدام انقلابی و جهادی به‌خوبی در استان اجرایی و پیگیری شد و وی سربازی به‌تمام‌معنا برای تحقق شعار و گفتمان تحولی حوزه علمیه استان بود که این روند باید در دوره مدیریت جدید نیز تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی و امام‌جمعه اسفراین، امروز در نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان و با محوریت تکریم حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، از زحمات و خدمات ۱۰ ساله حجت‌الاسلام سالاری مکی در مدیریت حوزه علمیه استان قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: در دوره مدیریت حجت‌الاسلام سالاری مکی، گفتمان تحولی و اقدام انقلابی و جهادی به‌خوبی در استان اجرایی و پیگیری شد و وی سربازی به‌تمام‌معنا برای تحقق شعار و گفتمان تحولی حوزه علمیه استان بود که این روند باید در دوره مدیریت جدید نیز تداوم یابد.

حجت‌الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: حرکت‌های میدانی و جهادی مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ... انگیزه خوبی به طلاب و مسئولان حوزوی و دینی می‌داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت نقش‌آفرینی، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی شورای استانی حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود مدیریت حوزه علمیه خراسان، اختیار عمل و نقش بیشتری برای شورای استانی حوزه قائل شود.

حجت‌الاسلام محمدیان همچنین با اشاره به تقویت روند آموزش مجازی در حوزه علمیه در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی ذائقه آموزشی در حوزه علمیه تغییر کرده که باید از این تهدید استفاده و آن را تبدیل به فرصت کنیم.

وی تصریح کرد: الآن طلاب و اساتید حوزه علمیه به‌خوبی با فضای مجازی و استفاده آموزشی از آن آشنا شده‌اند که در آینده و پس از پایان همه‌گیری کرونا نیز باید از این روند و رویه به نحو احسن استفاده شود.

همچنین حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، دیگر عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی و مدیر اسبق حوزه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد نیز در این نشست از زحمات ۱۰ ساله حجت‌الاسلام سالاری مکی در استان قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله مدیر جدید ادامه‌دهنده راه مدیر سابق باشد و این مسیر را با قوت بیشتری پیگیری کند.

وی با بیان اینکه پاکی، قداست، زحمت جهادی و فعالیت انقلابی ازجمله ویژگی‌های برجسته مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی است، افزود: حجت‌الاسلام سالاری مکی با وجود اینکه بومی خراسان شمالی نبود؛ اما از ما که بومی محسوب می‌شویم نسبت به استان دلسوزتر و دغدغه مندتر بود.

در پایان نیز حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، دیگر عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی و امام‌جمعه شیروان نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ شرح وظایف شورای استانی، اظهار کرد: این ابلاغیه دارای بخش‌های مختلف نظارتی، حمایتی و تأسیسی بوده و انتظار می‌رود در چهارچوب آن، نقش‌آفرینی شورای استانی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه و مدارس علمیه استان افزایش یابد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha