جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا مصباح

حوزه/ امام جمعه فامنین بالاترین ویژگی یک امام جمعه را درد آشنا بودن او دانست و گفت: امام جمعه‌ای که دغدغه مردم را داشته باشد و درد مردم برای او ملموس باشد، می‌تواند به خوبی در مسیر رفع مشکلات مردم قدم بردارد.

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: از آنجایی که یک امام جمعه باید با تمامی مردم و اقشار جامعه مرتبط و برخورد داشته باشد، لازم است تا ویژگی مردمی بودن را در خود تقویت کند و با استفاده از این ویژگی به معنای واقعی، همیشه در کنار مردم  حضور داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه ائمه جمعه به ساده زیستی، گفت: امام جمعه اگر بتواند حس ساده زیستی و مردم داری را در خود و زندگی شخصی تقویت کند، قطعا می‌تواند اثر گذاری خوبی در بین مردم داشته باشد.

امام جمعه فامنین با بیان اینکه ائمه جمعه در کنار انجام وظایف خود، باید در جامعه تاثیر گذار نیز باشند، یادآور شد: سهل الوصولی، دغدغه مردم داشتن، در کنار مردم بودن، توانایی در جذب مردم و ساده زیستی از مهم‌ترین وظایف یک امام جمعه موفق است که در همه حال باید نسبت به آن حساس باشد.

وی بالاترین ویژگی یک امام جمعه را درد آشنا بودن او دانست و خاطر نشان کرد: امام جمعه‌ای که دغدغه مردم را داشته باشد و درد مردم برای او ملموس باشد، می‌تواند به خوبی در مسیر رفع مشکلات مردم قدم بردارد و گره گشای مردم منطقه خود باشد.

بیشتر بخوانید

حل اختلاف طایفه‌ای توسط امام جمعه فامنین

حجت الاسلام مصباح، مخاطب شناسی در بیان خطبه‌ها را بسیار ضروری خواند و اظهار داشت: مخاطب شناسی لازمه کار یک امام جمعه است تا بتواند متناسب با درد مردم صحبت کند و با شناسایی مقتضیات زمان، رفع مشکلات مردم را از مسئولان مطالبه کند.

وی افزود: البته تنها مخاطب شناسی و نحوه بیان لازم نیست و شخص امام جمعه باید در عمل هم با برخورد درست و رفتار صحیح مخاطبان خود و خصوصا همه اقشار را جذب کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha