سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
غدیر

حوزه/مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان گفت: برنامه های تبلیغی غدیرستان بطور کلی در سه بخش کلی، تولید پشتوانه های علمی غدیر، تربیت نیروی انسانی متخصص برای غدیر و برگزاری جشن ها در ایام غدیر، تقسیم‌بندی می شوند.

حجت الاسلام محمد رضا شریفی، مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون برنامه و اقدامات این مجموعه اظهار داشت: غدیرستان با هدف تبلیغ غدیر ایجاد شده؛ چراکه رسالت هر مبلغ، وجود تبلیغ بوده، بنابراین این مجموعه برای اجرای  برنامه های غدیر به صورت مهندسی شده پیش قدم شده است.

وی اذعان کرد: مجموعه غدیرستان از حدود دو دهه قبل تا کنون به صورت متمرکز کار خود را در اصفهان آغاز نموده و در بخش حمایت و پشتیبانی از مسائل مرتبط با غدیر اعم از چاپ کتاب و محتواهایی که جای آنها در کتابخانه ها خالی است و محققین و پژوهشگران برای تحقیق و پژوهش به آن نیاز دارند، فعالیت می کند.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان، افزود: بر مبنای ارتباط بین غدیر و مناسبت ها در بخش های تاریخ، حدیث و ادبیات غدیر، کتاب هایی تهیه کرده ایم؛ البته تقویت و تولید پشتوانه‌های علمی برای غدیر از اولویت های دیگر غدیرستان می باشد.

حجت‌الاسلام شریفی به بیان عناوین این کتاب ها پرداخت و عنوان کرد: از جمله این کتاب ها، کتاب غدیر با قرآن نسخه فوری می باشد که دوره آموزشی نیز در مورد آن برگزار شد.

وی افزود: کتاب‌های خطبه غدیر نگاه فوری، کتاب غدیر کلاس فوری، غدیرستان در تبلیغ غدیر، غدیر تا فاطمیه، تجلی غدیر در عصر ظهور و کتاب مهندسی تبلیغ غدیر که مرجعی علمی به صورت مهندسی شده در تبلیغ غدیر است نیز از دیگر این کتاب ها می باشد.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان تصریح کرد: پیام آسمانی غدیر، غدیر و دشمنان و شیوه های تبلیغ غدیر در بحران کرونا نیز از کتاب هایی هستند که در شرایط کرونایی در دوسال اخیر نوشته شده‌اند.

وی در ادامه از رونمایی کتاب دانشنامه غدیر خبر داد که در چهار شنبه همین هفته با حضور آیت الله سید علی میلانی در مدرسه علمیه جوادیه اصفهان رو نمایی می گردد.

وی افزود: این دانشنامه غدیر در ۲۶ جلد برای اولین بار در جامعه تشیع آماده شده و ان‌شاءالله در دسترس عموم محققین و مولفین حوزوی و علاقمندان  قرار خواهد گرفت، البته سعی ما بر این است که به زودی یک دوره از این کتاب در کتابخانه های معتبر دنیا منتشر شود.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات پشتیبانی انجام شده، شرح خطبه غدیر است که این نیز آماده شده و مباحث شرح خطبه غدیر در طول هفته تا کنون سه جلد آن آماده شده و پیش بینی می شود به پنج جلد نیز برسد.

وی آموزش و تربیت نیروی انسانی را از دیگر اهداف غدیرستان بیان کرد و اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی اعم از برادران و خواهران، به منظور آشنایی با مباحث غدیر و ایجاد توانایی تبلیغ و همچنین تربیت محقق در این زمینه که بتواند تبلیغ ویژه در باب غدیر داشته باشد، از دیگر اهداف این مجموعه است.

حجت‌الاسلام شریفی بیان کرد: جهت تربیت مبلغین غدیر از سال ۸۸دوره های آموزشی مانند دوره‌های غدیر شناسی و تربیت مبلغ و دوره تجلی غدیر در عصر ظهور، دوره غدیر تا فاطمیه، دوره مهندسی تبلیغ غدیر و دوره جلوه های غدیر در عصر غیبت برگزار نمودیم و دوره آموزشی امسال نیز با عنوان «در انتظار غدیر» در سه هفته متوالی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار گردید.

وی تصریح کرد: این دوره آموزشی به صورت مجازی با شرکت قریب به ۴۰۰ نفر طلبه  و به صورت حضوری در مدرسه علمیه جوادیه برای حدود صد نفر، با حضور اساتیدی چون آیت الله نجم الدین طبسی، استاد و محقق حجه الاسلام محمد باقر انصاری و آیت الله فاضل نیشابوری برگزار گردید.

حجت الاسلام شریفی افزود: آزمون آن امروز دوشنبه مورخ ۴مرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود،  همچنین گواهی نامه هر دوره نسبت به ساعات حضور آنها صادر خواهد شد و در غدیرستان از برگزیدگان جهت ادامه آموزش در طول سال استفاده خواهد شد.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان از برگزاری کلاس های آموزشی در غدیرستان خبر داد و گفت: در طول هفته کلاس هایی مانند شرح خطبه غدیر و مهندسی تبلیغ غدیر برای طلاب، فضلا و علاقه مندان برگزار می شود و تاکنون همه جلسات برگزار شده به صورت صوتی و تصویر در لوح های فشرده آماده برای در دسترس قرار دادن می باشد.

وی در ادامه از ارتباط بیشتر با هیئت ها و مردم در سراسر کشور خبر داد و اذعان کرد: در راستای انتقال تجارب و محتواهایی که تا کنون ارائه کرده ایم، در سایت غدیرستان گزینه ای داریم با عنوان "ویترین غدیرستان" که در آن تمامی طرح ها، بنرها، کلیپ ها، شیوه ها، پیشنهادها و کارهایی که می توان برای غدیر انجام داد را قرار دادیم که هر کس خواست بتواند از آن استفاده کند.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته در ایام غدیر ایستگاه های خیابانی و کاروان شادی اتومبیل‌ها از برنامه های جذابی بود که برگزار شد، اظهارداشت: برای این کار پرچم، بنر، بادکنک وتجهیزات شادی‌آور مانند این ها در اختیار علاقه مندان با تخفیف ویژه  قرارداده شد که شور و شادی خاصی در سطح شهر ایجاد شد.

حجت‌الاسلام شریفی بیان کرد: امسال نیز طرحی به نام طرح سفیر غدیر برای گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال پیشنهاد دادیم که با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس، خانم ها و آقایانی که مربی کودک و نوجوان هستند برای کمک به تبلیغ غدیر و آشنایی کودکان و نوجوانان با غدیرستان، همکاری نمودند.

وی ادامه داد: برای این کار شش داستان غدیر به زبان ساده به‌همراه تصویر طراحی و در اختیار این مربیان قرار داده شده و شماره تلفن همراهی برای این کار در نظر گرفته شده که کسانی که می‌خواهند در این مسابقه شرکت کنند، باید ابتدا نام و نام خانوادگی و مشخصات خود را به این شماره ارسال نمایند تا بسته به رده سنی آنها، داستانی به همراه لینکی ارسال می گردد، کودکان و نوجوانان باید کلیپی ۳ دقیقه ای از آن داستان را برای ما ضبط و ارسال کنند تا توسط کارشناسان، داوری شود در پایان به بهترین آنها جوایزی اهدا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داوری این طرح برای پسران در مجموعه غدیرستان و برای دختران در مجموعه خواهران مبلغه انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha