جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیداحمد قره باغی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسه ایران گفت: این حرف غلط و از روی بی سوادی است که عده ای بگویند در این شهر شیعه نمی تواند جواب مخالفینش را بدهد و بنده به عنوان شاگرد علمای شیعه هر کجا محفلی علمی باشد حاضرم حضور پیدا کرده و به تمام سوالات و شبهات در مورد ولایت جواب بدهم، چرا که شیعه دستش در استدلال پر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد غفاری قره باغی، امروز در مراسمی که با حضور مادحین و شعرای آئینی در مسجد خان ارومیه برگزار شد با بیان این که برخی علمای مخالف شیعه در گذشته نمی توانستند روایت " أنا مدینة العلم و علی بابها " را تشریح کنند و فقط به بیان ترجمه گونه از کنارش رد می شدند، اظهار داشت: مغرضین در طول تاریخ تلاش کردند نام مبارک علی علیه السلام را مخفی و حذف کنند و حتی از بردن نام امام علی علیه السلا هم امتناع می کردند و از ایشان به أبا زینب تعبیر می کردند  و خلفای بنی امیه لعن امیرالمؤمنین را در منابر و خطبه های نماز جمعه جا انداخته بودند و هر زمان یادشان می رفت مردم را جمع کرده و آن را قضا می کردند.

وی ادامه داد: لعن  مولی الموحدین تا زمان عمر بن عبدالعزیز هم ادامه داشت و وی این سنت سیئه را برداشت و جماعت در مقابل عمربن عبدالعزیز ایستادند و گفتند این کار خلیفه اشتباه است  و این نشان می دهد که چه جنایت هایی در طول تاریخ علیه امیرالمؤمنین اتفاق افتاده است.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان این که خلفای ظالم و دشمن اسلام و اهل بیت برای خاموش کردن صدای عدالت علی (ع) به مردم این را القا کرده بودند که امیرالمؤمنین کافر است و این مسئله را در طول تاریخ به ذهن مردم وارد کرده بودند، اضافه کرد: بزرگان، پدران و نیاکان ما خون دل خورده اند تا ما در آرامش نام علی علیه السلام را ببریم و در راه ولایت امام علی و بردن نام آن حضرت افراد زیادی جان خود را از دست دادند و مثیم ها و مقداد ها در طول تاریخ با وجود مظلومیت از امام علی علیه السلام و ولایت دفاع کردند و برخی از این صحابه های حضرت در این راه به صورت بی رحمانه ای به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام قره باغی تصریح کرد: مقداد و میثم در کوچه ها راه می افتادند و از حق حضرت علی علیه السلام دفاع کرده و بیان می کردند تا زمانی که ما زنده هستیم اجازه نخواهیم داد نام امام علی علیه السلام از این شهر و اذهان عمومی حذف شود.

وی بیان داشت: این جمله که فرقی بین علی (ع) و غیر علی (ع ) نیست از روی حماقت است و امروز ما باید شیعه را با استدلال و دلیل  و منطق معرفی کنیم همان گونه که هست و دیگر مذاهب اسلامی هم از شیعه این انتظار را دارند. البته شیعه هم دوست دارد دیگر مذاهب اسلامی و ادیان الهی اهل استدلال باشند و از افراد عوام بیزار است.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسه ایران گفت: این حرف غلط و از روی بی سوادی است که عده ای بگویند شیعه نمی تواند جواب مخالفینش را بدهد و بنده به عنوان شاگرد علمای شیعه هر کجا محفلی علمی باشد حاضرم حضور پیدا کرده و به تمام سوالات و شبهات در مورد ولایت جواب بدهم؛ شیعه دستش در استدلال پر است.

وی اضافه کرد: زشت است که شهری که شیعه خانه امام علی است، تزئین نشود و امیرالمؤمنین (ع) به کسی بدهکار نمی شود، باید پول های خودمان را در راه حضرت هزینه کنیم  و وقتی مسئولین فرهنگی کوتاهی می کنند نباید ما اجازه بدهیم نام ولایت کم رنگ شود و همه این ها دارای اجر و پاداش خواهد بود.

حجت الاسلام غفاری قره باغی در ادامه افزود: مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نوید روزهای خوبی را در دل حزب الله و فعالین فرهنگی ایجاد کرده است و ان‌شاءالله این شور و نشاطی که در دل امت حزب الله ایجاد شده است خود را در فرهنگ شهر و استان نشان خواهد داد و همه باید به این امر کمک کنیم.

وی در پایان به تغییر دولت در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: در حال انتقال دولت به دولت دیگر هستیم باید افرادی که در دولت گذشته کم کاری کرده و مردم را نسبت به انقلاب بدبین کردند، محاکمه شوند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha