شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم جشن عید غدیر در مسجد امام حسن عسکری(ع) اهواز

حوزه/ مراسم جشن عید غدیر با حضور آیت‌الله موسوی جزایری در مسجد امام حسن عسکری(ع) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم جشن عید غدیر خم ساعاتی قبل با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در محله زند اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید علی موسوی، مداح اهل‌بیت با سرودن اشعاری در مدح امیرالمؤمنین مجلس را به فیض رساند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: باید سبک زندگی ما سبک زندگی علوی شود و ازنظر اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی علی وار زندگی کنیم البته سخن بنده به این معنی نیست که مثل امام علی شویم؛ چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند مانند امیرالمؤمنین شود ولی می‌توانیم در مسیر ایشان حرکت کنیم.

وی با اشاره به آیه‌ «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا»، بیان داشت: روزی امیرالمؤمنین به همراه عده‌ای نزد پیغمبر نشسته بودند که یک اعرابی وارد مجلس می‌شوند و از پیامبر می‌پرسند که منظور از «حبل‌الله» در آیه‌ی «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» که باید به او چنگ بزنیم کیست؟ پیامبر اکرم دست مبارکشان را بر شانه‌ی امیرالمؤمنین می‌گذارند و می‌فرمایند علی همان حبل‌الله است؛ آن اعرابی در محضر پیغمبر می‌گوید که من به خدا و رسولش ایمان آوردم و به امیرالمؤمنین علی  چنگ می‌اندازم و از محضر پیامبر مرخص می‌شود پیامبر خطاب به حاضرین می‌فرماید آن اعرابی یکی از اهالی بهشت است. از این حدیث استفاده می‌شود که بهشت مخصوص امیرالمؤمنین علی و شیعیان اوست.

در بخش پایانی این مراسم آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری و حجت‌الاسلام بزار امامان جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) محله زند اهواز، اذعان داشت: علمای اسلام جانشینان پیامبر اکرم بوده و مردم را به راه راست هدایت می‌کنند ازاین‌رو باید قدردان زحمات علما بود و خدا را شاکرم که هیئت‌امنا و نمازگزاران مسجد امام حسن عسکری(ع) قدر ائمه امامان جماعت مسجد خود را می‌دانند.

وی در پایان گفت: علمای ربانی در طول تاریخ خدمات زیادی به اسلام و تشیع کرده و به برکت وجود آن‌ها امروز چراغ ولایت امیرالمؤمنین در این کشور روشن است.



انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha