سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 970810
۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه بناب در روز عید غدیر خم

حوزه / ۲۸ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شامگاه پنج شنبه طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولین کشوری، استانی، فرماندار، طلاب و روحانیون، ۲۸ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این مراسم طی سخنانی با تبریک عید بزرگ غدیرخم گفت: غدیرخم نه تاریخ است نه روایت، بلکه غدیر ولایت است.

وی با بیان اینکه رسالت پشتوانه غدیر است، افزود: بدون شک واقعه غدیر روزی سرنوشت ساز برای اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: وظیفه حوزه و دانشگاه است که با برگزاری نشست‌های علمی و معرفی در سطوح عمومی و تخصصی از تمام امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج غدیر استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همت جهادی رسانه ملی برای ترویج معارف و فرهنگ غدیر، گفت: امروز در این آشفته بازار که هجمه‌های زیادی علیه روحانیت انجام می‌ شود، باید به خانواده‌های طلاب تبریک گفت که فرزندان خود را برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه فرستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش روحانیت در بیداری اسلامی، بیان کرد: به برکت انقلابی که امام راحل (ره) آن را بنیان گذاری کردند و مسیری که مقام معظم رهبری آن را طی می‌کنند، باعث شده که کشورهای زیادی در دنیا شعارهای اسلامی سر دهند.

وی اضافه کرد: با افتخار می‌گوئیم که نسبت به جمعیت، قشر روحانیت و طلاب بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه گفت: حوزه علمیه بناب افتخار دارد که سربازان خوبی را برای دفاع از ولایت تربیت می‌کند و جا دارد از اساتید این حوزه و در رأس آن‌ها از اخوان باقری بنابی که در تربیت طلاب و روحانیون قدم‌های ارزنده‌ای برمی دارند، تقدیر و تشکر به عمل آید.

 در ادامه این مراسم برنامه‌های مختلف مداح و تواشیح به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم اجرا و سپس ۲۸ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha