جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عالیه مهرابی

حوزه/ دبیر علمی اولین جشنواره شعر مباهله استان یزد از برگزاری اولین شب شعر بزرگداشت مباهله همزمان با شب ۱۲ مرداد در یزد خبر داد.

عالیه مهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد با تبریک مناسبت های پر از نور و برکت ماه ذی الحجة اظهار داشت: اولین شب شعر استانی مباهله با فراخوانی که در تیرماه ۱۴۰۰ منتشر شد پذیرای بیش از ۴۰ قطعه شعر با این موضوع از سطح استان یزد بوده است.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع مباهله به عنوان سند حقانیت شیعه که مهر تأییدی بر جایگاه والای پیامبر مکرم اسلام(ص) و  اهل بیت در درک و شناخت اسلام راستین است به عنوان یکی از مضامین مورد نیاز  مداحان عزیز مورد توجه قرار گرفت.

دبیر علمی اولین جشنواره شعر مباهله تصریح کرد: علیرغم مدت زمان محدود، با تکیه به انجمن‌های ادبی بسیج در سطح شهرستان های استان توانستیم فراخوان را در سطح وسیعی منتشر نماییم و خوشبختانه شاعران جوانان استقبال بسیار خوبی کردند.

خانم مهرابی اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله در مراسم اختتامیه که در شب مباهله همزمان با ۱۲ مرداد برگزار خواهد شد آثار برتر مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است که سال آینده این جشنواره در سطح ملی بتواند به میزبانی استان یزد فعالیت خود را دنبال نماید و شاهد  تولید آثار گرانسنگ و فاخر توسط شاعران کشوری در این موضوع باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha