سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
زنان

حوزه/کارشناس کلام و عقاید به دغدغه برخی از بانوان کشور اسلامی مبنی بر اینکه «آیا ما می‌توانیم در زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایفای نقش کنیم؟ پاسخ داد.

 حجت‌الاسلام جواد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در پاسخ به این شبهه فضای مجازی که «یاران امام زمان(عج) فقط از میان مردان انتخاب می شوند و زنان نقشی ندارند» اظهار کرد: در طول تاریخ اگر ما منصفانه نگاه کنیم، زنان نقش موثری در پیشبرد اهداف داشتند، به نحوی که با تلاش های خود توانستند، جامعه را به اهداف بالا و والا برسانند.

وی تصریح کرد: هیچ مکتب و مذهبی مانند اسلام عزیز جایگاه زنان را مورد توجه قرار نداده، تا جایی که قرآن کریم برخی از زنان را به عنوان الگو برای تمام مومنان معرفی می‌کند.

کارشناس کلام و عقاید افزود: در طول تاریخ اگر مرد ها توانستند نقش آفرین باشند در کنار آنها زنان موفق وتاثیرگذاری بودند.

حجت‌الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: نهضت امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» هم از این مطلب مستثنی نیست و زنان نقش موثری در پیروزی حق علیه باطل و تحقق دولت کریمه مهدوی امام زمان(عج) ایفا خواهند کرد. .

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل ذکر آنکه، بسیاری از زوایای حکومت امام زمان(عج) برای ما آنطور که باید و شاید مشخص نیست، اما کلیاتی را می‌توانیم از روایات آل الله «علیهم صلوات الله» استفاده کنیم.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: بر اساس روایات رجعت، زنان و بانوان هستند و در رکاب حضرت نقش ایفا می‌کنند، اما باید توجه داشته باشیم در حکومت امام زمان(عج) زنان در جایگاه مناسب و متناسب با شخصیت وجودی آنها است که در حلقه‌های مختلف یاران حضرت نقش ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام جوادی اذعان کرد: در بررسی روایات به ویژگی ها و ایفاگری هایی که بانوان در حکومت حضرت نقش ایفا می کنند؛ روایاتی را دیدم که اشاره شده «یداوین الجرحی»؛ مداوای مجروحان و سرپرستی بیمارانی که در حکومت امام زمان وجود دارد، یکی از اقداماتی است که زنان در آن زمان انجام می دهند.

وی، تربیت نیروهای مهدوی برای پیشبرد اهداف الهی، در حکمت امام زمان(عج) را یکی دیگر از نقش های زنان در زمان ظهور حضرت عنوان کرد و گفت: یکی از نقش های محوری زنان در جامعه مهدوی، تربیت نیروهای مهدوی است.

کارشناس عقاید و کلام حوزه اظهار کرد: بنا نیست، امام‌زمان(عج) تمام امور خود را با معجزه پیش ببرند، بلکه می طلبد امام زمان(عج) یارانی داشته باشند که اهداف را از طریق آنان پیش ببرند و این نقش بسیار مهم را زنان جامعه مهدوی ایفا می کنند.

وی، روحیه دادن به مردانی که در رکاب حضرت هستند را از دیگر نقش های زنان در عصر ظهور بیان کرد و گفت:در روایات به این مسئله اشاره شده است.

این کارشناس دینی افزود: در جامعه مهدوی و در عصر ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بانوان از مسئله علم، علم‌آموزی و امثال آن، جدا نمی شوند و مسئله تفسیر قرآن کریم و بیان معارف و احکام دینی یکی از وظایفی که زنان بر عهده دارند و در این کار ایفای نقش می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: هر چند در جامعه امروز ما از جهت آماری، زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل دادند، ولی در جهت آثاری، صد درصد در جامعه ایفای نقش می کنند و اثرگذار هستند و این اثرگذاری در جامعه مهدوی و در عصر امام زمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف» هم محفوظ است و زنان در زمره یاران حضرت به نقش اساسی خود می‌پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    سلام جا داشت از محضر استاد حیدری در مورد شبهات محرم الحرام که در فضای مجازی در حال نشر هست استفاده می‌شد. ممنون