جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی نخبگانی مهدوی حوزه و دانشگاه

حوزه/عضو هیئت مدیره مجمع راهبردی اندیشه مهدویت گفت: یکی از اهداف مجمع شناسنایی فعالان مهدوی است که بحمدلله تاکنون بیش از ۸۴۵۰ نفر را شناسایی کرده و ارتباط داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام جواد نصرالله‌پور دبیر پیش نشست سومین اجلاس فعالان مهدوی و عضو مجمع راهبردی اندیشه مهدویت امروز طی سخنانی در مجتمع فرهنگی ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران اظهارکرد: مجمع راهبردی اندیشه مهدویت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با دو هدف شناسایی فعالان مهدوی و مراکز فعال در این عرصه همچنین تببین گفتمان مهدویت بر اساس اندیشه های امامین انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت افزود: در همین راستا درسنامه اندیشه راهبردی مهدویت را در ۱۵ درس به منظور ارتقای توانمندی علمی و دانشی محققان و پژوهشگران عرصه مهدویت تهیه کرده ایم.

حجت الاسلام نصرالله پور ادامه داد: این درسنامه در واقع پیرامون نسبت انتظار و نهاد های مهدوی محور، نسبت انتظار با انقلاب اسلامی، نسبت انتظار با مکتب حاج قاسم، نسبت انتظار با تمدن نوین اسلامی و... را مورد بحث و بررسی قرار داده است که امید است مورد توجه همه مخاطبان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال این اجلاسیه با عنوان رویش‌های مهدوی برگزار می‌شود و در حقیقت بیانیه گام دوم را به یک نگاه عمیق و استراتژیک بازخوانی خواهیم کرد، افزود: این اتفاق بزرگ مصادف است با ۲۲ و ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با نهم ربیع‌الاول آغاز امامت حضرت امام زمان (عج) که با برنامه ریزی های صورت گرفته محورهای پژوهشی این اجلاس در روزهای قبل ازاین تاریخ برپا خواهد شد.

وی بیان داشت: سومین دوره اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در دو بخش ایده‌های برتر و فعالیت‌های شاخص در بخش‌ها، حوزه‌ها و محورهای گوناگون خواهد بود

استاد حوزه علمیه به اهداف این اجلاسیه اشاره و عنوان کرد: مهمترین اهداف این اجلاسیه شامل سازماندهی و ساماندهی مؤسسات و فعالان مهدوی کشور، گفتمان سازی تمدن اسلامی در اقشار مختلف مردم، شناسایی ایده‌های برتر مهدوی و اجرای آن در سطح ملی و بین‌المللی، شناسایی فعالیت‌های شاخص مهدوی مؤسسات و ارتقای سطح آنان در عرصه ملی و بین‌المللی، استعدادیابی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان مهدوی و همسو سازی برنامه‌های مؤسسات مهدوی کشور به سوی تمدن سازی اسلامی و تحقق اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام نصرالله پور با اشاره به بخش‌های مختلف این اجلاسیه، عنوان کرد: رسانه، جهادی اجتماعی و آموزش از مهمترین بخش‌های این اجلاسیه است و موضوع بعدی به حوزه‌ها مربوط می‌شود که شامل بین‌المللی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، مسجدها و هیأت‌ها، مؤسسات و کانون‌های مهدوی، کودک و نوجوان است.

وی به تاریخ و مکان برگزاری این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: افتتاحیه و اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی فعالان مهدوی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مهرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود و سعی داریم که یکی از سه رئیس قوه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاسیه شرکت کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha