شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نمایندگی ولی فقیه رسالت هدایتی برای مردم و مسئولان در استان دارد؛ حامی مردم و به ویژه جوانان و حامی مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، روز جمعه در مراسم معرفی حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در مصلای این شهر گفت: نمازجمعه پایگاه مقاومت فکری و بصیرتی است تا مومنین یکپارچه در برابر دشمنان بایستند.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی نیازمند ذکر، تقوا و ارتباط مداوم با کانون ولایت است، که تمام این مسائل در نماز جمعه تامین می شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: نمازجمعه بستر تعاون و تقوا در جامعه اسلامی است و البته جنبه های اجتماعی نمازجمعه برکت است و اگر امت قدر این آیین را بدانند به تمام خواسته هایشان می رسند.

وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه اسلامی نیازمند وحدت و پیوند قلبی آرمانی است این مسئله در نماز جمعه در دسترس مسلمین است، یادآور شد: در نماز جمعه برادری‌ها و عزت بین آنها تقویت می شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: نمازجمعه عبادت بزرگ و پررمز و راز و عطیه ای الهی است که به برکت انقلاب مردم ایران از این موهبت الهی بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه از نگاه امام راحل انقلاب اسلامی اگر به جز نمازجمعه چیز دیگری به مردم نداد همین نمازجمعه کافی بود، گفت: سؤال این است که مگر در نماز جمعه چه خبر است. در قرآن مجید سوره ای مستقل با حکمت های فراوان به نمازجمعه اختصاص یافته است و برخی بزرگان سوره منافقون را هم درباره نمازجمعه می دانند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَیٰ ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»، گفت: مومنان کاش می دانستند نماز جمعه در این روز از همه چیز بهتر است، یعنی باید عظمت و منافع این آیین عبادی سیاسی نیازمند بررسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: هر قدمی که نمازگزار جمعه بردارد، طهارت است، فرشتگان مقرب از سوی خداوند بر کرسی هایی از نور در ورودی مساجد نشسته اند تا با قلم هایی زرین از شرکت کنندگان نام نویسی می کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، دعوت کننده به نماز جمعه را خداوند و واسطه را پیامبر(ص) دانست و افزود: نماز جمعه عیدی مومنان در این روز است و به مسلمین توصیه شده تمام موانع را برای این آیین دور بیندازند.

وی گفت:  نماز جمعه حج مساکین امت است؛ در نماز هفتگی جمعه منافع فراوانی مانند ثواب حج برای مومنان نهفته شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به خدمات آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، گفت: ایشان شخصیتی مومن و زاهد است که پرچم اعتماد را در این استان سالها برافراشته نگهداشت و اکنون به خواسته خودشان شخصیت جدیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تعیین شد و یکی از فرزندان صالح استان، باصلاحیت اخلاقی و سوابق جهادی یعنی آقای حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به این عنوان معرفی شدند.

وی گفت: امام جمعه جدید سمنان از فیض حوزوی، روحیه کار تشکیلاتی، و خوش‌نامی برخوردارند. از خانواده اهل ایثار و جهاد و شهادت هستند و به داشتن روحیه مردمی و ساده‌زیستی شهرت دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: نمایندگی ولی فقیه رسالت هدایتی برای مردم و مسئولان در استان دارد؛ حامی مردم و به ویژه جوانان و حامی مسئولان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: سمنان، استان انقلاب، جهاد، شهادت، وفا، صفا و ولایت است و جوانان این استان مومن و مستعد در تراز انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، به نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه سمنان قرائت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha