دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 نورعلی خزاعی

حوزه/رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان اعلام کرد که در محرم امسال ۶۱۲ هیئت مذهبی با حضور و مشارکت مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کردستان برنامه عزاداری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات‌ مذهبی استان کردستان، امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با مناسبت فرا رسیدن ایام محرم برگزار گشد، اظهار داشت: محرم امسال ۶۱۲ هیئت مذهبی با حضور و مشارکت مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کردستان برنامه خواهند داشت.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال بیش از ۲۴ مراسم شاخص در ایام محرم حسینی همانند همایش شیرخوارگان حسینی، برپایی ایستگاه سلامت و صلواتی، برپایی محافل انس با قرآن کریم در هیئت‌های مذهبی، مساجد و.. مراسم پیاده‌روی و دسته‌روی هیئات عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی و... از جمله این برنامه‌ها در استان کردستان خواهد بود.

خزاعی با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی در این ایام، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌هایی همانند تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، اداره کل اوقاف و امور خیریه در ماه محرم بیش از ۵۰۰ روحانی و ماموستا و نیز ۴۰۰ مداح و روضه‌خوان در سطح استان کردستان حضور خواهند داشت.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان ادامه داد: امسال بیش از دویست روضه خانگی در ماه محرم در سطح استان کردستان برگزار خواهد شد.

این فعال فرهنگی  افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، کمک نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و.. از دیگر برنامه های هیئات مذهبی کردستان در ایام محرم خواهد بود.

خزاعی عنوان کرد: در محرم امسال بیش از ۲۸ هزار پرس غذای گرم توسط هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی کردستان در بین مناطق محروم و کم برخوردار استان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha