یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام علمی

حوزه / حجت‌الاسلام‌ علمی گفت: شهدای مانند آرمان علی‌وردی‌ها، شهید عجمیان و دیگر شهدای اغتشاشات همه از خروجی هیئت‌های مذهبی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی علمی مسئول اداره هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور امروز در گردهمایی بزرگ ارکان هیئات، مادحین و مبلغین بندرعباس با عنوان «اذن عزا» در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع)، اظهار داشت: هیئت مذهبی مردمی ترین نهاد و تشکیلاتی است و بر طبق آمار و گزارش ها اعلام شده که قریب ۹۰درصد مردم در مراسم عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم و صفر با خیمه و هیئت عزاداری ارتباط می گیرند.

وی افزود: ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) فرصت مناسب و ارزشمندی برای تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام می باشد.

مسئول اداره هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور با بیان کرد: امسال شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» بیشترین آراء را از بین هئیت‌های مذهبی کسب کرد. اینکه امام حسین(ع) خانواده خود را برای معرفی و تبیین اسلام ناب محمدی را با خود همراه کرده است این حرکت سیدالشهدا(ع) برای هیئت مذهبی سرمشق است.

حجت‌الاسلام‌ علمی گفت: وقتی به یک خانواده تبدیل شویم بدون شک صبر و تحمل ما بالا می‌رود، به عنوان مثال فرد هیئتی باید بداند در برخورد با افراد کم‌حجاب، بهترین تدبیر را بکار بگیرد، البته نگاه ما، ایجابی است و نگاه سلبی نداریم، باید مراقب باشیم فردی با دل شکسته از خیمه امام حسین(ع) بیرون نرود و از طرفی هم حرمت و قداست هیئت مذهبی حفظ شود، چرا که روضه سیدالشهدا(ع) در این مکان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کارکرد هیئت مذهبی تنها بحث عزاداری نیست و این موضوع اثبات شده است؛ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون هیئت هستند، شهیدی نداریم که پای روضه اباعبدالله الحسین(ع) ننشسته باشد، این چنین نیست که کسی به مقام شهادت نائل شود اما درکی از مکتب امام حسین(ع) نداشته باشد.و شهید آرمان علی‌وردی‌ها، شهید عجمیان و دیگر شهدا همه از خروجی هیئت‌های مذهبی هستند و این هیئت‌ها همچنان چنین شخصیت‌هایی را به جامعه اسلامی تزریق می‌کنند.

مسئول اداره هیئت‌ها و تشکل‌های دینی کشور بیان کرد: هیئت مذهبی باید خیر و برکاتش به مردم برسد، باید حال محلات با برگزاری مراسم توسط هیئت خوب شود؛ خروجی فعالیت آن باید کاهش آمار طلاق و اعتیاد باشد؛ مساجد و هئیت‌های مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی کار کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha