دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام نبی زاده

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در برگزاری مراسمات ایام محرم، آنچه بر ما مسلّم بوده و بر آن تأکیدداریم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اولویت سلامت مردم می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده در گفتگوی ویژه خبری سیمای خوزستان، به بیان اهمیت برگزاری عزاداری اباعبدالله(ع) پرداخت و اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی، برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله (ع) است؛ لذا ما به دنبال تعظیم شعائر الهی هستیم و هرگز به دنبال تعطیلی شعائر نبوده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، تصریح کرد: مراسمات ایام محرم را ان شاء الله را پرشور برپا خواهیم کرد اما آنچه بر ما مسلّم بوده و بر آن تأکید داریم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اولویت سلامت مردم می‌باشد.

حجت‌الاسلام نبی زاده، در ادامه یادآور شد: رعایت پروتکل‌ها نیز مانند سال گذشته برقرار خواهد بود، با این تفاوت که فارغ از رنگ‌بندی شهرها مراسمات برگزار می‌شود اما در فضای باز با یک‌سوم ظرفیت، در فضای بسته با سقف حداقل ۶ متر با یک‌چهارم ظرفیت که علاوه بر فاصله‌گذاری و تهویه مناسب، کلیه هیئت داران و رابطین بهداشت باید نسبت به خروج مردم از محل به شکل تدریجی و بافاصله نظارت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در محرم امسال، دسته روی هیئات به شکل محلی برگزار خواهد شد و نذورات نیز در بسته‌بندی مناسب و به‌صورت بیرون بر در محل‌های موردنظر توزیع خواهد شد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان گفت: جایگزین ایستگاه‌های صلواتی، موکب سلامت خواهد بود که ماسک و اقلام بهداشتی را در اختیار عزاداران قرار خواهد داد.

انتهای پیام./
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha