سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اگر مردم جامعه‌ای اعتماد به نفس عمومی و اجتماعی داشته باشند، هیچگاه متوقف نخواهند شد، گفت: اصحاب رسانه عدالتخواهی را تبدیل به مطالبه عمومی تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در آیین تجدید میثاق خبرنگاران استان همدان با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه روز خبرنگار بهترین فرصت و بهانه برای این است که از نزدیک از زحمات این قشر زحمت کش تقدیر کرد، اظهار داشت: در ایامی که منسوب به یک قشر خواست می‌باشد، کار درست آن است که ما بنشینیم و شما صحبت کنید و از مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد، حرف زده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده و از شعارهای اصلی نظام اسلامی نیز بوده، بحث عدالتخواهی است، گفت: شاید در بحث عدالت خواهی در عرصه اجتماعی احساس ضعف کنیم، اما محصول کار خبرنگاران این بود که عدالتخواهی تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده است.

امام جمعه همدان افزود: امروز با وجودی که با مفاسد و بی‌عدالتی‌هایی مواجهیم، اما از طرفی نیز روحیه عدالت خواهی در بین مردم شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه قبل از ایجاد اصلاح اجتماعی، ایجاد انگیزه و دغدغه در جامعه می‌تواند مسیر را هموار کند، یادآور شد: عدالت مسئله‌ای نیست که یک شبه شکل بگیرد و لذا نقش اصحاب رسانه در این امر بسیار مهم است، چرا که وقتی جامعه‌ای عدالتخواه شود به صورت طبیعی جامعه نیز به سمت عدالت حرکت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه خبرنگاران باید به سمت تخصصی نوشتن و بالا بردن قدرت نویسندگی خود حرکت کنند، عنوان کرد: بعضی از جملات یک مدلول التزامی دارد که مورد نظر گوینده است و تغییر در آن برای مخاطب خطای در فهم ایجاد خواهد کرد، بنابراین خانه مطبوعات برگزاری کلاس‌های آموزشی، خصوصا برای علاقمندان به حضور در این عرصه را در دستور کار خود قرار دهد.

نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

وی با اشاره به در پیش بودن هفته امر به معروف، خاطر نشان کرد: یکی از اساسی‌ترین کارها این است که انسان معروف را درست بشناسد و مبلغ آن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: گاهی درک نادرست از معروف و منکر باعث می‌شود مطالبه گری‌ها سمت و سوی واقعی پیدا نکند و فرد مطالبه‌گر نسبت به چیزی که شاید معروف نباشد، مطالبه گری انجام دهد.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف در یک سال و نیم گذشته با رویکردی جدیدی وارد عرصه شده است، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه بهترین کسانی هستند که می‌توانند ستاد را نقد و مشکلات را شناسایی کنند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که با آن روبرو هستیم، موضوع مبارزه با فساد است که تبدیل به یک شعار شده و بعضی‌ها به دنبال آن هستند تا به وسیله آن خود را نشان دهند، در حالی که ورود در این عرصه دارای ضوابط خاص خود است.

اصحاب رسانه با قلمشان امید و نشاط اجتماعی ایجاد کنند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در جامعه با مشکلات مختلفی روبرو هستیم، اما مجموعه‌ای که می‌تواند امید و اعتماد را در زندگی ایجاد کند، نوشته‌های اصحاب رسانه است، مطرح کرد: خبرنگاران می‌توانند در ایجاد امید و نشاط اجتماعی و اعتماد به نفس جامعه نقش به سزایی را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه اگر مردم اعتماد به نفس عمومی و اجتماعی داشته باشند، هیچگاه متوقف نخواهند شد، گفت: خبرنگاران اعتماد به نفس را در جوانان تقویت کنند.

وی با بیان اینکه امروز خبرنگاران باید در میدان تقابل رسانه‌ها حضور پیدا کنند گفت: این مسئله مربوط به همه کشور است و لازم است تا همه با هم در یک جبهه در مقابل جریان تحریف ایستادگی کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha