پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / گردهمایی روحانیون و مبلغین شاخص تبریز

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین سید آل هاشم گفت: امام جماعت مسجد باید درد نمازگزاران و جوانان مسجد را بداند، اینکه چرا جوانان در مساجد جمع نمی شوند؛ باید پاسخگوی جوانان باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در گردهمایی روحانیون و مبلغین شاخص تبریز که در محوطه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون و مبلغین باید اهداف انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری را تبیین کنند گفت: توجه بسیار ویژه شما به حضور جوانان و نوجوانان در مساجد نیز بسیار مهم است چرا که باعث می شود به مساجد بیشتر مآنوس شوند.

وی افزود: ایام ماه محرم فرصت تبلیغی بسیار ارزشمندی است و باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کنید، نه تنها در ماه محرم بلکه در تمامی ایام سال برای ایجاد و تشکیل یک مسجد جامع الاطراف تلاش کنید و این ممکن نیست به جز اینکه یک امام جماعت جامع الشرایط انتخاب شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اضافه کرد: امام جماعت مسجد باید درد نمازگزاران و جوانان مسجد را بداند، اینکه چرا جوانان در مساجد جمع نمی شوند؛ باید پاسخگوی جوانان باشیم. موفقیت مسجد، بسته به حضور امام جماعت موفق است، امام جماعت در عین صفا و صمیمیت و همدلی باید در تحولات و تصمیمات مسجد نقش داشته باشد، پس می توان گفت امام جماعتی در مسجد موفق است که در حوزه فردی مُهَذّب (پاکیزه خوی) باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: امام جماعت باید در همه ایام وقتی به مسجدی وارد می شود به آراستگی ظاهری خیلی دقت کند؛ امام جماعت و مبلغ موفق، کسی است که در مسجد حال ضعیفان را مراعات کند، به نماز جماعت طول ندهد و به گونه ای نماز را بخواند که حال همه رعایت شود، با حسن برخورد با نمازگزاران و اهالی محل رفتار کند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: هر گونه حرکتی که آرامش مسجد و نمازگزاران را بر هم بزند باعث دوری مردم از مسجد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha