دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباسی

حجت الاسلام عباسی به روایت مشهور «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه» از پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: این روایت را می توان جامع ترین روایت در مقام و منقبت سیدالشهداء (ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول عباسی، پیش از ظهر امروز در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به روایاتی در عظمت و مقام امام حسین علیه السلام اظهار کرد: امام با آن مقام و جایگاه رفیع الهی، وقتی اسلام را با وجود طاغوتیان بنی امیه که بر مسند حکومت تکیه زده و این جایگاه را غصب کرده اند در خطر دید، از جان خود و عزیزترین اصحاب و فرزندانش گذشت و با قیام خونین خود، پرده نفاق از چهره بنی امیه برداشت و تا ابد خدعه و نیرنگ آنها را رسوا کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه رادار تاکتیکی شهید بابایی در ادامه به روایت مشهور «ان الحسین مصباح الهدی و السفینة النجاه» از پیامبر اسلام (ص) نیز اشاره کرد و گفت: این روایت را می توان جامع ترین روایت در مقام و منقبت سیدالشهداء (ع) دانست. تشبیه امام حسین علیه السلام به چراغ هدایت از سوی پیامبر اسلام (ص) بهترین تشبیه برای تبیین نقش امام (ع) و قیام او در هدایت انسانهاست.

وی ادامه داد: وجود انحرافات بی شمار و گمراهی های فراوان، دنیا را به مکان تاریکی تبدیل کرده است تا آنجا که  این تاریکی ها می تواند مانع بزرگی برای کسی باشد که می خواهد در مسیر درست الهی حرکت کند.

عباسی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به بخش دوم روایت، «سفینة النجاه» گفت: از این نظر می توان دنیا را به دریایی تشبیه کرد که انحرافات و گمراهی های آن همچون امواج سهمگینی، در پی غرق انسانهاست و در این میان امام حسین علیه السلام به یک کشتی سریع و مطمئن برای رهایی از این خطرات مهلک، تشبیه گردیده است.

وی، پیام «هیهات مناالذله» را جزء رساترین و ماندگارترین پیام های عاشورا عنوان کرد و افزود: با تاسی به این پیام امام حسین(ع)،  قیام امام خمینی (ره) به سر منزل مقصود رسید.

عباسیی سردمداران حکومت  آمریکا و اسرائیل را یزیدیان زمان قلمداد کرد و گفت: به حول و قوه الهی و با تاسی به حرکت و قیام سی الشهداء (ع)، هرگز مُهر ذلت و انفعال در مقابل دشمنان اسلام را بر پیشانی خود نخواهیم نشاند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha