شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پروفسور سلیم دکاش رئیس دانشگاه قدیس لبنان و سید علی فضل الله

حوزه/ پروفسور پدر سلیم دکاش رئیس دانشگاه قدیس لبنان در مراسم سوگواری حضرت اباعبد الله الحسین (ع) گفت: عاشورا مکتب ارزش هاست و در آن ارزش ها را ارتقا می دهیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پروفسور پدر سلیم دکاش رئیس دانشگاه قدیس لبنان در مراسم سوگواری حضرت اباعبد الله الحسین (ع) که در مجمع امامین حسنین (ع) در منطقه حاره حریک با حضور حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت و شخصیت ها برگزار می شود، گفت: عاشورا مکتب ارزش هاست و در آن ارزش ها را ارتقا می دهیم.

امام حسین (ع) در راه یاری حق و آزادی خود را فدا کرد

وی اشاره کرد: عاشورا آنچنان که من فهمیدم، یک مناسبت رسمی نیست که رسانه ها آن را پوشش می دهند یا برخی قلم ها بر سینه زنی تمرکز می کنند، بلکه عاشورا از این مسائل عمیق تر است. عاشورا روزی است که امام حسین (ع) در راه یاری حق و آزادی خود را فدا کرد و ما این روز را هر سال زنده می کنیم.

عاشورا یک مکتب همیشگی و ادامه دار است

سلیم دکاش با بیان اینکه عاشورا مدرسه و مکتبی است که در آن ارزش ها را ارتقا می بخشیم، افزود: عاشورا یک مکتب همیشگی و ادامه دار است.

رئیس دانشگاه قدیس یوسف ادامه داد: این عشق قدسی که ما را در کنار هم قرار داده است، همان چیزی است که ما را به انقلاب علیه فساد و مفسدان هدایت می کند. ما باید دولت لبنان را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه عاشورا، انقلاب علیه فساد است، گفت: در اینجا ما یک مطلب مهم را از سیره امام حسین (ع) به خاطر می آوریم که در نهضت خود برای اصلاح در امت جدش حضرت محمد (ص) شروع کرد و ما نمی توانیم نهضت عاشورا و اصل اصلاح را از هم جدا کنیم.

سلیم دکاش بیان داشت: ما در به حرکت در آوردن چرخ های انقلاب علیه فسادی که در نفوس و رفتار ها ریشه دوانده، نیازمند نهضت عاشورا هستیم. ما با زمانی که برخی برای قرار گرفتن کشور تحت رهبری کسانی که از فضیلت و علم بیشتری برخوردار هستند، از قدرت کنار بکشند، فاصله داریم.

این روحانی مسیحی در پایان گفت: باید مانع سوء استفاده برخی از احساسات دینی برای تحقق خواسته هایشان شویم و نگذاریم از دین یا مذهب یا طایفه به عنوان وسیله ای برای رسیدن به منافع سیاسی مبتنی بر سهمیه بندی استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha