شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان، نتیجه جامعه‌ای که اهل سکوت باشد و احساس مسئولیت در آن وجود نداشته باشد را ترویج فساد دانست و گفت: امر به معروف تنها در بحث حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود و ظلم، بی‌عدالتی، اختلاف طبقاتی، حقوق نجومی و حتی عدم توجه به ارباب رجوع در ادارات نیز از مصادیق فساد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه همه انبیا در طول تاریخ به دنبال ایجاد اصلاحات و از بین بردن مفاسد در جامعه بودند، اظهار داشت: همه انسان‌ها باید تا آنجا که می‌توانند و در حد توان خود، به دنبال اصلاح جامعه حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح بدون توکل به پروردگار قابل دستیابی نیست، گفت: هیچ کس، هیچ خرابی را نمی‌تواند آباد کند، مگر آنکه به منبع تمامی اصلاحات که خداوند متعال است، اتصال داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر چه از مسیر اعتدال خارج شود، فساد است، مطرح کرد: گاهی فساد در اخلاق است، گاهی در روابط اجتماعی و فردی و گاهی نیز در مسایل اقتصادی، اما آنچه مهم است، تلاش افراد برای اصلاح در جامعه و از بین بردن فساد می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بزرگترین مصلح عالم است، خاطر نشان کرد: خداوند خود اصلاح‌گری نمی‌کند بلکه با استفاده از اسباب و افراد این اتفاق را رقم می‌زند و لذا این بدان معناست که انسان‌ها نباید تنها منتظر ناجی برای اصلاح جامعه باشند و هر کس در توان خود موظف به انجام فعالیت است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه فساد دارای مصادیق متعددی است، مطرح کرد: اگر جامعه‌ای نسبت به فساد بی‌توجه باشد و سکوت کند، آن جامعه بستری برای رشد مجرمین خواهد شد، بنابراین باید هر فرد در اطراف زندگی خود هر فساد و مشکلی را می‌بیند مطرح کند و در جهت اصلاح آن قدم بردارد.

وی با طرح این سؤال که در عرصه اصلاح جامعه، نقش ما چیست، گفت: هیچگاه برای رفع فساد خصوصا فسادهای موجود در جامعه نباید منتظر ماند و باید سریعا مانع از اجرای آن شد، به طور مثال چند نفر تا به حال مانع از طلاق در یک فامیل شده‌اند و یا برای جلوگیری از گرفتاری یک فرد در دام اعتیاد پا پیش گذاشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نتیجه جامعه‌ای که اهل سکوت باشد و احساس مسئولیت در آن وجود نداشته باشد را ترویج فساد دانست و یادآور شد: این سنت الهی است که اگر جامعه ای اهل اصلاح نباشد، زمین می خورد و این حرف صریح خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه غفلت از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بدهیم، مطرح کرد: امر به معروف تنها در بحث حجاب و عفاف خلاصه نمی‌شود و ظلم، بی‌عدالتی، اختلاف طبقاتی، حقوق نجومی و حتی عدم توجه به ارباب رجوع در ادارات نیز از مصادیق فساد است که باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha