جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
Hbdk

حوزه / یک کارشناس رسانه گفت: متاسفانه در تولیدات نمایشی صدا و سیما به وضوح شاهد کپی کاری از روی سریال های ترکیه را شاهدیم. این معضلی است که در شبکه نمایش خانگی هم می‌توان آن را مشاهده کرد.

جبار آذین؛ منتقد و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات مناسبتی سیما اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تلویزیون نتوانسته است در مناسبت‌های مذهبی برنامه‌های نمایشی زیادی را روی آنتن بفرستد، ولیکن قبل از آن نیز به نظرم تلویزیون در پرداختن به موضوعات دینی در ایامی چون محرم و رمضان موفق نبوده است.

وی افزود: دلیل کم‌کاری تلویزیون را دو چیز می‌توان عنوان کرد. ابتدا اینکه مدیران رسانه ملی به خواسته مردم بی‌توجه هستند. دوم اینکه در آثار نمایشی سیما سعی شده به نوعی از سریال‌های ترکیه کپی‌برداری شود.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: پایین بودن کیفیت تولیدات نمایشی تنها به سریال‌های تلویزیونی خلاصه نمی‌شود، بلکه در شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها نیز به وفور کارهایی را شاهدیم که در آنها ارزش‌های هنری کمترین میزان را دارد. در آنجا هم کپی‌کاری از سریال‌های ترکیه را به‌خوبی شاهدیم.

آذین پیشنهاد کرد: برای اینکه سریال‌های تلویزیون دوباره کیفیت گذشته خود را باز یابد روی دو نکته تاکید دارم. ابتدا اینکه فیلمنامه‌ها به شدت مورد توجه باشند. یعنی روی آنها سرمایه‌گذاری صورت گیرد. دوم اینکه از وجود فیلمسازان خبره و نام آشنا استفاده شود. در کلامی دیگر باید تاکید کنم رسانه ملی نیازمند یک انقلاب فرهنگی است.

این کارشناس فرهنگی در پاسخ به این سوال که بی توجهی به تولیدات مناسبتی چه تأثیراتی روی مخاطب و رسانه خواهد داشت، گفت: بی‌توجهی به خواست و فرهنگ مردم از همین الان تاثیرات مخرب خود را گذاشته است. تلویزیون این روزها به سمت فرهنگ سوزی و تبلیغ فرهنگ بیگانه حرکت می‌کند این رویکرد در حالی است که در گذشته برای رسانه ملی کارکردی دانشگاهی متصور بودیم، اما به دلیل عملکرد نادرست این روزها با چنین آسیب‌هایی مواجه هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha