چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نماز ظهر عاشورا در یزد

حوزه/نماز ظهر عاشورا در سراسر استان یزد همراه با فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد،  عزادارن حسینی در سراسر استان یزد که بر اساس رسوم دیرینه خود مراسم بزرگداشت عاشورا حسینی را قبل از طلوع آفتاب با قرائت زیارت عاشورا ، ذکر مصیبت امام و یارانش و راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی و مجالس روضه خوانی آغاز کرده بودند با فرارسیدن ظهر عاشورا نماز را به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین علیه السلام برپا کردند.

 عزاداران حسینی شهر یزد، در ظهر عاشورا نماز ظهر خود را به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین(ع) به امامت آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در گلزار شهدای خلدبرین یزد اقامه کردند.

آیت الله ناصری یزدی  پس از اقامه نماز در سخنانی، شهادت اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: حسین بن علی(ع) شهید راه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد: همه ما به عنوان شیعیان علی بن ابیطالب(ع) و محبان اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) باید در اقامه نماز اول وقت اهتمام لازم را داشته باشیم.

امام جمعه یزد همچنین از مردم یزد که در شرایط شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجازه ندادند پرچم عزای حسین(ع) بر زمین بماند، قدردانی کرد و گفت: انقلاب ما با تأسی از قیام عاشورا شکل گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha