جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شرف پور قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: نهضت عاشورا و قیام توحیدی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با مرور زمان فراموش نشده و نخواهد شد و برای همیشه تاریخ، درس آزادیخواهی به بشریت می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی شرف پور، صبح امروز در جلسه اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: بررسی ابعاد مختلف نهضت عاشورا  این امکان را فراهم می سازد که به فراخور توان خود درسهایی از آن آموخته و در زندگی فردی و روابط خانوادگی و اجتماعی خود بکار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد کمتر شناخته شده نهضت حسینی، نقش بانوان و به ویژه عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در این نهضت باشکوه می باشد که از زوایای گوناگون قابل بررسی است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بدون شک حضرت زینب کبری(س)، از شخصیت های تأثیرگذار نهضت عظیم کربلا و یکی از ارکان آن است که در ماندگاری و جاودانی نهضت، نقشی بی بدیل داشته و به تناسب شرایط موجود، به ادای رسالت خود پرداخته و ضربه های کاری بر دشمن وارد ساخت.

 مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت: نهضت عاشورا و قیام توحیدی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با مرور زمان فراموش نشده و نخواهد شد و برای همیشه تاریخ، درس آزادیخواهی به بشریت می دهد.

وی به مسئله شیوع ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: کادر سلامت سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند که بصورت شبانه روزی برای حفظ جان انسانها و ارتقای سلامت جامعه تلاش می کنند.

شرف پور ضمن قدردانی از حضور مردم در برنامه های عزاداری دهه ماه اول محرم که همراه با رعایت  شیوه نامه های بهداشتی بود، بیان کرد : مردم ایران پرچمدار گفتمان عاشورایی حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha