جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام وطن خواه

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسین(ع) در راه تحقق آرمان‌های الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن بی عدالتی و شرارت قیام کرد و به شهادت رسیدند، بنابراین توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام وطن خواه، شب گذشته در مراسم عزاداری طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، گفت: گریه بر امام حسین (ع) همان زنده نگهداشتن نهضت سرخ عاشورا است. ایستادگی امام و یارانش در برابر دشمنان به ما درس آزادگی، شجاعت، صبر و استقامت می دهد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسین(ع) در راه تحقق آرمان‌های الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن بی عدالتی و شرارت قیام کرد و به شهادت رسیدند، بنابراین توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: حادثه عظیم عاشورای امام حسین(ع)، فرهنگی را به آزادگان جهان معرفی کرد که متعلق به یک برهه از زمان نیست و همه باید از نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا(ع) الگو بگیریم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: شرکت در عزای سیدالشهدا(ع)، وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط میان خود و اهل‌بیت(ع) است تا بتوانیم روح اسلام و قرآن را در جامعه تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: عزاداری برای شهادت و مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه سالار شهیدان و سرور آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار اجر و پاداش معنوی و اخروی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha