جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 974691
۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
حجت الاسلام موسوی قزوین

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: دوره میثاق طلبگی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با حضور ۱۱۸ نفر در دو مدرسه علمیه صالحیه و شیخ الاسلام قزوین آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح امروز در مراسم آغاز دوره میثاق طلبگی طلاب جدید حوزه علمیه استان قزوین که در محوطه مدرسه علمیه صالحیه و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، گفت: در طول این دوره که به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان قزوین با  برنامه های تربیتی و آموزشی، رسم طلبگی و نظام آموزشی حوزه و ... آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوره میثاق طلبگی نقش بسیار مهمی در شناساندن حوزه به داوطلبان و همچنین شناسایی افراد دارد که قبل از شروع سال تحصیلی برگزار می شود  و داوطلبان بعد از گذراندن این دوره به دوره تثبیت و اختبار معرفی می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در این اردو، داوطلبان می توانند در فضایی صمیمی سؤالات خود را در مورد حوزه علمیّه، روند تحصیلی، مسائل مربوط به سبک زندگی طلاب و ... از اساتید مشاوری که در جمع آنان حاضر شده اند، بپرسند و پس از رسیدن به یک شناخت کامل و جامع، عهد و میثاق خود را با حوزه علمیه امام عصر(عج) ببندند.

وی ادامه داد: امروز با وجود تبلیغات سوء دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باید گفت که تمرکز بر تعلیم و تعلم، تحقیق و پژوهش، تهذیب و تبلیغ، ۴ ویژگی مهمی است که باید طلاب به آن توجه کنند.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: کسی که به‌عنوان طلبه وارد این مکان مقدس می شود، اولین و اصلی‌ترین هدف او باید تبلیغ دین خدا و رساندن مفاهیم دینی و اهل‌بیت علیهم‌السلام به جامعه اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین همچنین ضمن تسلیت درگذشت مدیر اسبق حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: مرحوم حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی در عمر با برکت خود، آثار ارزشمند و خدمات شایانی به حوزه‌های علمیه و در راستای ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی انجام دادند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha