چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در قم

حوزه/ مدیر هیئت دخیل العباس از حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در قم برای بیستمین سال خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی فردا ساعت ۱ بعدازظهر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حاج احمد فتحی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: امسال برای بیستمین سال کاروان نمادین اسرای کربلا در قم به حرکت درمی‌آید.

وی ادامه داد: این کاروان فردا رأس ساعت ۱۳ از میدان امام خمینی (ره) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به حرکت درمی‌آید.

فتحی بیان داشت: دو هزار نفر هنرور از استان‌های اصفهان، کازرون، شیراز، کاشان، نوش‌آباد، تهران، ساوه و قزوین در اجرای این کار هنری و مذهبی همکاری دارند که از این تعداد ۱۲۰ نفر بازیگران تئاتر و سینما از اصفهان هستند.

وی ابراز داشت: رضا رویگری هنرمند ارزشمند کشورمان مهمان ویژه این برنامه هستند و علاوه بر این وی مداحان اهل‌بیت استانی و ملی نیز در این مراسم معنوی حضور خواهند داشت و به مرثیه سرایی و مداحی خواهند پرداخت.

مدیر هیئت دخیل العباس در خصوص هزینه‌های این مراسم نیز گفت: هزینه‌های این حرکت نمادین مردمی بوده و تماماً را بچه‌های هیئت تقبل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این کاروان ۸۰ رأس شتر، ۶۰ رأس اسب و ۱۲ قافله داریم که در این مراسم به حرکت در خواهند آمد.

فتحی تصریح کرد: این مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و علاوه بر این ۵ هزار ماسک تهیه شده تا به مردم و حاضران در مراسم داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha