جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اهدای جهیزیه

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد فارس اعلام کرد: در سال ۹۹ با کمک خیرین بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ جهیزیه اهدا شد. امسال هم ۲ هزار و ۶۹۱ سری جهیزیه توزیع شد و بیش از هزار سری دیگر پس از محرم و صفر توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، محمد بذرافشان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات کمیته امداد منطقه سه برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه می تواند به معنای واقعی یک بال پرواز  خدمت به محرومین باشد، اظهار کرد: رسانه می تواند در ترویج فرهنگ خیر و احسان مفید باشد.

وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی امروز موجب شده تا حال روحی نیازمندان و محرومین خوب نباشد، اما کارها و خدماتی که در راستای رفع مشکلات خانواده ها صورت می گیرد می تواند مرحمی برای آنان باشد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به ارائه گزارشی از کمیته امداد در سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: در سال ۹۹ با همه مشکلاتی که برای کمیته امداد و مردم به دلیل کرونا رقم خورد و مشکلات اقتصادی که شاهد آن بودیم، مردم فارس ما را تنها نگذاشتند , در حوزه مشارکت های مردمی در بحث صدقات، اکرام و ایتام و زکات کمک های مطلوبی را انجام دادند، که موجب شد استان فارس جزو استان های برتر در حوزه مردمی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه در کمیته امداد اعتماد مردم است؛ بیش از ۲۵ هزار فعالیت عمرانی در سال ۹۹ اعم از ساخت، احداث و خرید واحدهای مسکونی، گاز رسانی و ... را انجام دادیم. در کنار خدماتی که ارائه شد بنا است از ظرفیت سپاه فجر، بنیاد مسکن، کمیته امداد ویژه مدد جویان ۳ هزار و ۲۰۸ واحد ساخته شود، که بخشی از در سال  و ۱۴۰۰و ۴۰۱ افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس به فعالیت های حوزه اشتغال اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۹ فارس استان برتر شناخته شد، بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سال ۹۹ شکل گرفت، فرصت شغلی به این معنا که درآمد داشته باشیم. در سال ۱۴۰۰ از ۸ هزار میلیارد تبصره ۱۶ ویژه مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی به انضمام صندوق ولایت ۸۲۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال را داشته ایم.

وی تصریح کرد: در بخش پهباد های غیرنظامی رتبه نخست را داریم. در بخش گلخانه ای بیش از ۳۰ هزار متر مربع اجرای طرح داشته ایم.

بذرافشان به ارائه خدمات در بخش ازدواج نیز اشاره کرد و بیان داشت:  در سال ۹۹ با کمک خیرین بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ جهیزیه اهدا شد. امسال هم ۲ هزار و ۶۹۱ سری جهیزیه توزیع شد و بیش از هزار سری دیگر پس از محرم و صفر توزیع خواهد شد.

وی در پایان نیز ابراز کرد: امسال اگر کلاس های دانش آموزان به صورت آنلاین برگزار شود مانند سال گذشته نیز در توزیع تبلت کمک خواهیم کرد؛ همچنین در حوزه صدقات مردم فارس در ۵ ماه سال ۱۴۰۰ قریب ۱۰ میلیارد تومان صدقه داده اند، در بحث زکات ۵۷ میلیارد تومان کمک کردند که در مجموع استان فارس پنج دوره متوالی در رتبه نخست قرار گرفته، همچنین قریب به ۶۰ میلیارد تومان در بخش ایتام کمک کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد فارس اعلام کرد: امروز مردم فارس و خیرین که می خواهد کمک کنند می توانند از طریق دستگاه های عابر بانک و اپلیکیشن ها مستقیما کمک های خود را واریز کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha