پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید احمد دارستانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه از رفیق به‌عنوان یکی از نام‌های مهم خداوند متعال یاد کرد و گفت: خداوند مانند رفیقی که دست رفیق خود را می‌گیرد و او را از زمین بلند می‌کند؛ توبه و شفاعت اهل‌بیت(ع) هم در حقیقت رفاقتی از سوی خداوند متعال نسبت به ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد دارستانی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این سؤال که در عصر غیبت وظیفه ما چیست؟ اظهار کرد: در حقیقت ما در گناه و معصیت پنهان هستیم و امام حاضر و ظاهر است و مانند خورشید می‌تابد.

وی عنوان کرد: اگر امام‌مان کنارمان بود وظیفه ما حراست از امام بود اما در شرایط امروز وظیفه ما این است که کاری انجام دهیم تا آقا بیاید و زمینه ظهورشان فراهم شود و اگر خودمان هم نتوانستیم کاری کنیم برای آمادگی نسل بعدی و زمینه‌سازی ظهور تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این سؤال که باید چه کار کنیم تا آن نسلی که ظهور امام زمان(عج) را می‌بیند ما باشیم؟ گفت: بهترین ظرف برای بسترسازی ظهور، خیمه امام حسین علیه السلام است و تا ما با امام زمان رفیق نشویم ایشان ظهور نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه خدایی خوب است که رفیق انسان باشد، گفت: رفیق اسم خدا است و رفاقت خدا یعنی مانند رفیقی که دست رفیق خود را می‌گیرد و او را از زمین بلند می‌کند خدا هم دست بندگان خود را می‌گیرد و در حقیقت شفاعت اهل‌بیت(ع) رفاقت خدا و مدارا کردن خدا با ما است.

حجت الاسلام والمسلمین دارستانی ادامه داد: دومین جایی که خداوند رفاقت خود را نشان داده توبه است که می‌گوید هرکار کردی توبه کن و من قبول می‌کنم و من زمین خورده‌هایی که پشیمان هستند را قبول می‌کنم و این رفاقت خدا با انسان‌هاست که موجب بخشودگی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه در جامعه دینی باید به خطاکاران رحم کرد، گفت: در جامعه دینی عالم باید دست جاهل را بگیرد، غنی باید دست فقیر را بگیرد، قوی باید دست ضعیف را بگیرد و مسئول باید به زیر دست خود رحم کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امام هم نسبت به مردم رفیق است، گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند؛ امام کسی است که رفیق مهربان است و رفتاری که امام حسین علیه السلام نسبت به حر کردند رفتار یک رفیق نسبت به رفیق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha